„Фолксваген“ ове седмице обуставља производњу последње верзије модела „буба“ у својој фабрици у мексичкој Пуебли.

То ће означити крај пута за возило који је било симбол многих ствари током своје осамдесетогодишње историје, од 1938. године.

Овај аутомобил био је део најмрачнијих тренутака Немачке и никада реализованог нацистичког пројекта, а потом симбол немачке економске послератне обнове и успона средње класе.

„Буба“ је била пример глобализације, пошто је продавана свуда и постала је препознатљива широм света, а у САД је током шездесетих била амблем контракултуре.

Изнад свега, овај аутомобил остаје препознатљив у историји дизајна, попут боце „кока-коле“, пренео је АП.

Оригинални дизајн је дело аустријског инжењера Фердинанда Поршеа, који је био ангажован да реализује пројекат диктатора Адолфа Хитлера о „народном аутомобилу“, по угледу на „форд модел т“ у Америци.

„Фолксвагенова“ фабрика је 1949. године, под надзором британских окупационих снага, пренета у власништво немачке владе и покрајине Доња Саксонија, која је и данас делимични власник компаније.

До 1955. године произведена је милионита „буба“ у Волфсбургу. Најважније страно тржиште за овај модел постале су САД, где је 1968. године продато 563.522 примерка, односно 40 одсто годишње производње.

Производња у Волфсбургу окончана је 1978. године, са доласком нових модела, попут „голфа“. „Буба“ није нестала, пошто је њена производња у Мексику трајала од 1967. до 2003. године.

„Нова буба“, модернизована верзија у ретро стилу, направљена на платформи „голфа“, стигла је на тржиште 1998. године под надзором директора „Фолксвагена“ Фердинанда Пиха, праунука Фердинанда Пореша.

Последњи примерак из завршне серије од 5.961 аутомобила завршиће у музеју после церемоније у Пуебли 10. јула, када ће бити обележен крај производње.

ТопПрес/ Извор: Срна