Дробњак: Забранити вожњу испод 100-110 km/h претицајном траком, разматрамо наплату путарине на Ибарској за камионе

Дробњак: Забранити вожњу испод 100-110 km/h претицајном траком, разматрамо наплату путарине на Ибарској за камионе

Вршилац дужности директора Путева Србије Зоран Дробњак најавио је данас да ће предложити да се законски забрани вожња претицајном траком на аутопуту, уколико се возило креће брзином мањом од 100 или 110 километара на сат, пошто је то, како је рекао, исто небезбедно колико и пребрза вожња.

Дробњак је гостујући у Уранку на ТВ К1 рекао да поједини возачи угрожавају безбедност саобраћаја тако што возе превише споро претицајном траком на аутопуту и неводећи довољно рачуна, односно не гледају у ретровизор да ли неко иде иза њих.

„Није ми јасно, сви мисле да је њихов аутопут и возе претицајном траком, не пратећи да ли неко иде иза и да ли треба да се склоне“, нагласио је Дробњак.

Додаје да се увек нервира због тога када вози, али да је одлучио да предложи ресорном министарству за саобраћај да се то и законски регулише.

Дробњак је напоменуо да сада полиција не може да заустави неког на аутопуту и казни га зато што вози споро претицајном траком.

„Али, може да се донесе законска одредба и да се каже – не смеш да возиш испод 100 или 110 претицајном траком. Нисам то још предложио, али предложићу, ево то је идеја“, казао је Дробњак.

Објаснио је да то прво треба предложити Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, које то зати предлаже МУП-у, а онда предлог треба да усвојиа влада.

Дробњак: Разматрамо наплату путарине на Ибарској за камионе

Вршилац дужности директора Путева Србије Зоран Дробњак изјавио је да се на аутопутевима у Србији неће уводити вињете пошто је за возаче много праведнији и јефтинији систем наплате путарине по пређеном километру, који се код нас примењује, али да се разматра наплата путарине на магистралним путевима за тешке камионе и то путем видео надзора.

Дробњак је објаснио да, пре свега мисли на Ибарску магистралу, где је због великог броја возила и камиона небезбедан саобраћај и да би наплата путарине натерала камионе преко 12,5 тона да користе аутопут.

„Гледамо, не да уводимо вињету него да поставимо портале да сниме возило када негде уђе на магистралу и где изађе. Тако ћемо да видимо колико километара је прешло и добиће фактуру да то плати“, навео је Дробњак.

Објаснио је да се тај систем видео надзора разликује од вињета по томе што се не купује вињета, то јест налепница за коришћење аутопута у одређеном временском периоду, већ би се путарина опет плаћала по пређеном километру.

Дробњак додаје да, на пример, у Мађарској постоји систем наплате путарине путем видео надзора, тако што се плати на пумпи или неком другом месту за коришћење аутопута у одређеном временском периоду као код вињета, али да се не купује вињета.

Говорећи о изградњи аутопутева у Србији, Дробњак каже да ће ове године бити започета градња седам или осам нових путних праваца, што ће бити брзе саобраћајнице или аутопутеви у дужини од 300 до 400 км, који ће бити завршени наредних година.

Када је реч о обнови путне мреже, каже да ће се ове године преко кредита иностраних банака радити око 300 км пута, као и још 700 до 800 км обнова путева из домаћих средстава.

Дробњак је навео да се сваке године обнови више од 1.000 км путева у земљи, као и да се само од путарине за ту намену користи око 250 милиона евра.

Каже да ће укупно ове године у изградњу и обнову путева бити уложено 700 или 800 милиона евра, од чега ће за обнову бити 300 до 350 милиона и још до 400 милиона евра за изградњу нових деоница.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

KOMENTARI

TOPPRESS: 0
DISQUS: 0