foto-printscreen-rts-

Нови интернет сајт Владе Републике Србије је у функцији од новембра прошле године. Портал је осмишљен са идејом да омогући двосмерну комуникацију између грађана и државних институција, што је у прва три дана од лансирања довело до тога да на адресу сајта стигне 300 питања. Да ли и како грађани Србије користе овај начин комуникације са државним институцијама.

Интернет је одавно срушио баријеру у комуникацији између корисника на различитим странама света, а у многим државама олакшана је комуникација и између појединаца и министра у Влади. Међу њима је и Србија, од када је након 14 година, интернет сајт Владе добио нову верзију.

Михаило Јовановић, директор канцеларије за информационе технологије и електронску управу, истиче да покретањем новог портала нису желели да направе само обичан сајт где би поставили одређене информације, већ су желели двосмерну комуникацију са грађанима.

„Да им омогућимо да постављају питања и да им омогућимо одговарајућу интеракцију и са Владом Републике Србије и са министарствима“, наводи Јовановић.

Због тога је направљена контакт форма где грађани могу да поставе одговарајућа питања, да се пожале на неке проблеме које имају у свакодневном животу, и да у року од 72 сата очекују одговор.

„Висок ниво правовремено датих одговора“

Јовановић истиче да статистика показује висок ниво правовремено датих одговора. „До сада нас је контактирало преко 2.000 грађана. Замислите само када бисмо радили директан физички интервју са њима, то би стварно практично био немогућ посао“, указује Јовановић.

Грађани се најчешће обраћају Министарству рада, Министарству грађевине, Министарству финансија, али их интересују и питања у вези са пореском управом.

Ипак, дешава се и да на сајт Владе стигну неозбиљна питања и провокације.

Овај систем, наводи Јовановић, има ту функционалност да се не одговара на питања уколико су у питању непримерена обраћања Влади.

Портал прилагођен слепима и слабовидима

Помоћу софтвера „читај ми“, портал лако могу да користе и слепи и слабовиди.

„Ми желимо да будемо у служби грађана, додао бих у служби свих грађана Србије. Због тога је на једном владином сајту покренута функционалност намењена слабовидим особама“, истиче Јовановић.

У питању је, како наводи, софтвер на којем је радила компанија из Новог Сада и једноставним покретањем те опције, практично робот чита текстове на страници на начин на који никада не бисте препознали да је то робот.

Постављена питања стижу у Канцеларију за медије, где се налази главна оператива која их распоређује ресорним министарствима, а они су дужни да информацију врате најкасније за три дана.

ТопПрес/ Извор: РТС, Тијана Сибиновић