Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Може ли Трамп уместо ”Фијата” да доведе ”Хјундаи” у Шумадију?
Вести

Може ли Трамп уместо ”Фијата” да доведе ”Хјундаи” у Шумадију?

foto tanjug
19

Да ли ће “Хјундаи” купити “Фијат-Крајслер групацију”? Вест да се јужнокорејски аутомобилски гигант “Хјундаи” (који је власник и 39 одсто акција “Кије” (“Хјундаи група”) и заједно су четврти аутомобилски произвођач на планети) спрема да купи “Фијат-Крајслер групацију” лансирали су азијски медији (“Азија тајмс”) крајем прошле недеље, а убрзо је демантована на обе стране.

Колеге из “Азија тајмса” су “из поузданих извора” сазнале да ће “Хјундаи” (не “Хјундаи група”) сачекати да вредност акција “ФКА групе” падне, а то се на берзама наводно очекује почетком следеће године када ЦЕО целе “ФКА групе” Серђо Маркионе оде у пензију.

Кључно име је за наводну транскацију извесни Пол Сингер који је директор “Елиот менаџмента” који је тврди се, недавно лично именовао директора ФКА за Европу, Блиски исток и Африку нама добро знаног Алфреда Алтавилу за члана моћног Управног одбора “Телекома Италије”…

Господин Сингер, тврде у “Азија тајмсу”, има милијарду евра обвезница у “Хјундаију”…

При томе се истиче чињеница да је лично Маркионе неколико пута покушавао да нађе “партнера” или купца за “ФКА групу” сматрајући да је неизбежно да на планети остане само седам-осам великих играча.

Није тајна да је Серђо Маркионе нудио “сарадњу” и “Џенерал моторсу”, највећем америчком произвођачу аутомобила, али и да га је Мери Бара, шефица ове компаније, глатко одбила.

Прошлог лета причало се и о намери “Грејт Вола” кинеског ауто-гиганта, да купи “ФКА група”. Наводно је Маркионе и био у Кини, али се разговори нису завршили плодоносно јер су Кинези хтели да купе само бренд “Џип”, а Маркионе је продавао искључиво “цео пакет”.

На исти начин је одбијен и “Фолксваген” (његов бренд “Ауди” је купио од ФКА култни “Дукати”) који је исказао интересовање да пазари “Алфа ромео” који је тренутно један од најпрофитабилнијих брендова “ФКА групе”.

И на крају, азијски медији, своју тврдњу да је “ствар већ готова” поткрепљују чињеницом да би на ово преузимање са благонаклоношћу гледао и Доналд Трамп јер би (а “Крајслер” је битан део целе приче) “ФКА групу” купила компанија његовог блиског сарадника из Јужне Кореје са којим САД и даље има специјалне трговинске везе.

Иако испрва “Хјундаи” није хтео да коментарише ове наводе, а портпарол Џим Трејнор није хтео да уопште говори на ову тему, лавина медијских написа је, изгледа, натерала челнике “Хјундаија” да се огласе.

– Гласине су потпуно неутемељене – рекао је Трејнор. – Ми смо озбиљна компанија и стварно је смешно да демантујемо наводе ко зна којих медија.

Слично су реаговали и у “ФКА групи”, чак и оштрије јер се сем “незваничних извора” нико није огласио.

– Апсолутно је смешно и причати о томе – наводе западни медији изјаве “неименованих извора” из ФКА.

Међутим, добри познаваоци ауто-индустрије, попут угледног Мајкла Кербса, аналитичара тржишта из “Аутотрејдера” каже да ту “има дима”…

– Дугорочно гледано, алијанса ФКА и “Хјундаија” има много смисла, гледано и економски и политички. “Хјундаи” је јак играч у Азији, ФКА на тржиштима Европе и САД. Јасно је да би и једни и други само добили спајањем – каже Кербс. – При томе је Маркионе, који не воли електричне аутомобиле, већ помињао сарадњу са “Хјундаијем” на пољу водоника и горивих ћелија у коме је корејски гигант већ добро позициониран.

Кербс наводи и позитивне и негативне примере удруживања аутомобилских гиганата. Брак “Крајслера” и “Мерцедеса” није успео, али јесте алијанса “Реноа” и “Нисана”.

– Ствари на папиру су једно али у реалном животу деси се нешто сасвим друго – каже он.

Медији подсећају и на прошлогодишњу причу са Кинезима који би да пазаре још нешто сем “Волва”. И помињу улагање (куповину акција) од девет милијарди долара “Џилија” у “Дајмлера”.

Ипак, многи сматрају да ће коначну реч дати, бар посредно Доналд Трамп, амерички председник, који ових дана демонстрира моћ тако што једним твитом обара или подиже цене нафте и деонице европских произвођача возила.

Уколико он, рекосмо, да благослов, до посла ће сасвим извесно доћи, имајући у виду да је Маркионе међу првима подржао Трампову “идеју” да се амерички произвођачи кола врате из Мексика на родну груду (или следи опорезивање) најављујући огромно, више милијарди тешко, улагање у фабрике на тлу Америке.

ПОСТРОЈЕЊА У ЕВРОПИ

“ХЈУНДАИ мотор Европа” је компанија 100 одсто у власништву “Хјундаија”.

Седиште је у Риселсхајму у Немачкој (где је и седиште “Опела”).Развојни и дизајнерски центар је у Франкфурту, а фабрички погони су у Чешкој (Нашовице), Русији (Санкт Петербург и Таганронг) и Турској (Измит, Истанбул).

У Русији се праве модели “аксент”, “елантра”и “санта фе”, у Турској “и20” и “и10”. А у Чешкој “и30″…

“ФКА група” поред фабрика у Италији има погоне у Србији, Пољској и Турској.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup