Нове полемике о популарним песмама у школским уџбеницима

Нове полемике о популарним песмама у школским уџбеницима

Још једна песма Светланe Цецe Ражнатовић „Кукавица“ нашла се у збирци задатака из књижевности за први разред гимназије издавачке куће „Клет“, што је изазвало нове полемике на друштвеним мрежама.

Прошле недеље у јавности се полемисало о другој Цециној песми „Лепи громе мој“, која се нашла у радној свесци из српског језика издавачке куће БИГЗ, а задатак је био да петаци препознају пети падеж – вокатив.

Како је најављено из Завода за унапређивање образовања и васпитања, који оцењује уџбенике, стихови песме „Лепи громе мој“ биће повучени из радне свеске, док за „Кукавицу“ кажу нема разлога да се повлачи јер се у налогу задатка од ученика тражи да од два наведена примера препознају „дело са уметничким елементима“.

На друштвеним мрежама нашла се само скенирана Цецина песма из збирке, али се није видео налог задатка, те је то изазвало лавину негативних коментара.

У збирци се, осим Цецине песме „Кукавица“, налази и песма Партибрејкерса „Хоћу да знам“, а од ученика се тражи да прочитају две врло популарне песме различитих жанрова и да се определе која задовољава критеријуме уметничког дела.

Ауторке збирке Александра Кузмић и Мирјана Стакић Савковић наглашавају да је у поменутом задатку треба пажљиво прочитати инструкцију и разумети да овакав задатак није случајно настао, већ пажљиво осмишљен, аргументован и функционалан и да изражава професионални став иза којег стоје и за који се залажу.

„У задатку се сугерише да све што је популарно не мора имати уметничку вредност. Инструкција наглашава чињеницу да популарност текста не подразумева и остварене етичке и естетичке критеријуме.“

Како наводе ауторке, аргументација која показује због чега текст песме „Кукавица“ не представља уметничко дело прецизирана је и разложена у поставци задатка.

Руководилац Центра за развој програма и уџбеника у Заводу за унапређивање образовања и васпитања Дејана Милијић Субић сматра да нема разлога да се повлачи збирка задатака, јер је, како каже, налог јасан да се критички вреднују две песме, односно да се препозна она која задовољава критеријуме уметничког дела.

„Неће бити повучена збирка, нема разлога за то. Како другачије да уведемо критичко мишљење код деце“, каже Милијић Субићева.

Нагласила је да од наредне школске године стартује реформа гимназија и да се очекују нови уџбеници по новом наставном програму.

ТопПрес/Извор: Танјуг

KOMENTARI