Након скоро 11 година грађанима Србије доступан је нови Портал еУправа.

Портал има нови дизајн и функционалности, његов садржај је прилагођен мобилним и таблет уређајима, а налази се на адреси еуправа.гов.рс.

„Први пут у Србији у систему електронске управе је уведена електронска идентификација уз коришћење мобилног телефона тј. двофакторска аутентикација која ће омогућити да у наредном периоду све услуге електронске управе буду доступне на мобилном телефону“, изјавио је Михаило Јовановић, директор Канцеларије за ИТ и еУправу.

Део новог система је, наводи се у саопштењу, и национални Портал за електронску идентификацију грађана и привреде.

Врло брзо очекујемо повезивање других државних портала (LPA, APR, ePorezi, CROSO) са новим системом електронске идентификације и тако ће се коначно превазићи проблем који су корисници имали са различитим оперативним системима и инсталацијом читача квалификованих електронских сертификата, рекао је Јовановић.

Додао је да ће до краја фебруара издавање налога двофакторске аутентикације бити доступно и на различитим шалтерима у Србији.

На новом Порталу еУправа грађани по први пут могу да виде своје податке из 15 различитих регистара у надлежности Министарства државне управе и локалне самоуправе (матичне књиге рођених и венчаних), Министарства унутрашњих послова (подаци из личне карте, пасоша, пребивалиште, држављанство, боравиште, возачке дозволе, регистрација возила, оружје у легалном поседу), Централног регистра социјалног осигурања, Националне службе за запошљавање (тренутна евиденција и историја евиденције), Републичког геодетског завода и ПИО фонда.

То значи да ће грађани имати на једном месту транспарентан увид у све своје податке.

Следећи корак је да се грађанима омогући увид у личне податке у регистрима локалне пореске администрације и Пореске управе Републике Србије.

Нова функционалност приступа подацима ће помоћи даљем развоју еУправе у Србији јер це грађани бити у прилици да лако провере тачност својих података и по потреби обрате надлежној институцији како би се ти подаци исправили, додаје се у саопштењу.

Јовановић је рекао да су информације и услуге на новом Порталу организоване према животним догађајима, у овом тренутку то је осам области – породични живот, вртић, основно образовање, средње образовање, студирање, тражење посла, куповина непокретности, као и покретање бизниса.

„Ове области садрже одговоре на 300 питања која смо прикупили из анкета које су грађани попуњавали, јер нам је од великог значаја било да идентификујемо реалне животне проблеме грађана. Желели смо да знамо шта је оно што их највише интересује када се наду у одређеној животној ситуацији. На писању одговора заједно су радили тимови из различитих државних институција и трудили су се да одговоре конципирају тако да буду кратки и разумљиви свим нашим грађанима“, изјавио је Јовановић.

Он је захвалио целом тиму Канцеларије за ИТ и еУправу који је учествовао у развоју новог система еУправе и електронске идентификације.

Више од 980.000 већ постојећих корисника еУправе могу без икаквих проблема да користе нови систем еУправе са својим старим корисничким именом и лозинком.

ТопПрес/ Извор: Танјуг