Сви возачи са Ц и Д категоријом који се професионално баве превозом робе и путника, од Нове године на пут не смеју без цертификата и квалификационе картице возача, а то предвиђа Закон о безбедности саобраћаја који се у потпуности примењује од краја прошле године.
Пут до шоферске кабине само са возачком дозволом данас је немогућа мисија за оне који се професионално баве превозом робе и путника. Њима су још потребни цертификат и картица. Та документа нису неопходна онима који са категоријама Ц и Д возе за сопствене потребе.
В. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја Јасмина Милошевић саветује возачима да аплицирају за картицу оног момента када се испостави да ће можда радити као професионални возачи.
„Разлог је што и неко ко се не бави професионално вожњом и није професионални возач, подизањем те картице, да би је обновио у петој години, себи ствара обавезу да једном годишње прати семинаре за унапређење знања“, каже Јасмина Милошевић.
Те семинаре редовно ће морати да похађају сви који желе да обнове лиценцу, али тек од марта, за када је планирано формирање Центара за обуку.
Обука ће трајати до 280 часова
Колико ће то коштати, тренутно није познато. Познато је, међутим, да ће сви који желе лиценцу, а ове године добију дозволу за Ц или Д категорију морати на основну обуку од 140 до 280 часова.
„Професионални возач данас и пре 20, 30 година апсолутно није иста категорија, и управо из тог разлога је неопходно то континуирано усавршавање. Уколико се оствари сам циљ те обуке а то је на првом месту стицање компетенција као интегрисаног скупа знања вештина, способности и ставова, односно способност употребе тих стечених знања, онда заиста обука у целини никако не може бити трошак“, каже Драгана Танасијевић, секретар Института за обуку возача.
Велики трошак може да настане ако контрола заустави професионалног возача који нема потребна документа, као што је био случај прошле године, када су бројне екскурзије отказане јер возачи нису имали лиценце.
„То је обавезни документ возача али органи унутрашњих послова имају законску обавезу да контролишу. Самом контролом возача могу законски да санкционишу и фирму како правно тако и одговорно лице уколико не поседују лиценце“, каже Никола Ђебић, директор транспорта.
Иако у Агенцији напомињу да је квалификациона картица међународни документ, у тренинг институту за обуку возача кажу да картица има важност само у Србији за рад код превозника регистрованих у нашој земљи.
ТопПрес/ Извор: РТС
Nema para u budzetu i za Vucica pa po nama da bi drugi imali,bas lepo
Cela ova priča se vrti oko vozača koji poseduju samo dozvolu odgovarajuće kategorije. Nigde se ne pominju profesionalni vozači kojima je to struka i koji su se školovali za to zanimanje u saobraćajnim školama ( ja sam jedan od tih ) – šta se dešava sa njima ?
Takođe me zanima i kako misle da organizuju te seminare, kad smo stalno na putu, više spavamo u kamionima nego kod svoje kuće .
Bilo bi korisno i uvođenje vanrednog studiranja najmanje tri strana jezika, na fakultetima.