Ове недеље је отпочела достава решења о упису права својине у еСандуче на Порталу еУправа, а Републички геодетски завод (РГЗ) је до сада електронским путем грађанима доставио већ 265 решења о упису, саопштила је Канцеларија за информационе технологије и електронску управу.

„Услуга електронске доставе које је омогућена на Порталу је брза, бесплатна и поуздана. Нема потребе за одласком у катастар нити може да дође до проблема у испоруци докумената“, изјавио је директор Канцеларије Михаило Јовановић.

Он је позвао све грађане који немају налог на порталу еУправе да га отворе како би могли из фотеље да користе услуге јавне управе као што су прибављање личних докумената, упис деце у вртић, упис новорођенчади, регистрација возила, плаћање пореза и слично.

Поједностављени начин доставе грађанима драстично скраћује време потребно за остваривање права на непокретностима, истакао је директор Републичког геодетског завода Борко Драшковић.

„Када купујете или наслеђујете непокретност, поступак почињете код јавног бележника сачињавањем исправе подобне за упис, након чега је свима омогућено да на сајту РГЗ-а прате статус предмета, а од сада се и решење о упису права својине може преузети у свом електронском сандучету“, објаснио је Драшковић.

Грађани који још немају креиран налог на Порталу еУправа решења ће добијати у форми одштампаног примерка електронског документа, препорученом пошиљком преко поште, наводи у саопштењу Канцеларија за IT и ЕУправу.

Додаје се да уколико поштар не успе да уручи решење, оставиће обавештење странци да може да преузме документ у пошти у наредних 15 дана, а сматра се да је решење уредно достављено по претеку рока од 30 дана од тренутка када је објављено на еОгласној табли РГЗ-а.

Ова услуга је омогућена, јер је примећено да се 90 одсто решења врати катастру јер нису успешно уручена путем поште, па грађани стичу утисак да РГЗ не поштује рокове, објаснила је представница Националне алијансе за локални економски развој (НАЛЕД) Јелена Бојовић.

„Грађани затим не уплаћују прописане таксе јер нису добили решење.

Зато је на иницијативу НАЛЕД-а, изменама Закона о поступку уписа у катастар постављен основ за доставу преко електронског сандучета, и тиме је решена једна од најслабијих тачака у комуникацији државе с грађанима и привредом“ нагласила је она.

Добијање документа у еСандуче исте је снаге и важности као и добијање путем поште или на шалтеру, истиче се у саопштењу Канцеларије за ИТ и еУправу.

Додаје се да је за то потребно да уз личну карту или пасош грађани отворе налог на Порталу еУправа и редовно проверавају да ли су добили жељени документ.

ТопПрес/ Извор: Танјуг