„Шумадијска шљивовица“ ознака је географског порекла коју је почетком августа после двогодишње сертификације успела да добије Асоцијација произвођача ракије „Шумадијска ракија“, речено је у среду на промоцији сертификата у Београду.
У Асоцијацији је 19 регистрованих произвођача из Шумадијског округа који су уз подршку градова и општина, али и донацију швајцарске организације SDC успели да за свој производ изборе ознаку географског порекла.
Производња „Шумадијске шљивовице“ почела је пре 15 дана али ће, пошто према сертификату мора да одлежи бар 18 месеци, на тржишту бити 2021. године.
Председник Асоцијације Горан Мијаиловић истакао је да је ово прво решење о признавању географске ознаке по новом закону који је усаглашен с прописима ЕУ.
„Шумадијска шљивовица“ је једна ракија и свака дестилерија ради једну врсту ракије за сада, а за нас је битно да ћемо преко сертификата имати лакши извоз ракије јер за производе с географским пореклом у ЕУ нема царинских баријера ни квота“, рекао је Мијаиловић и додао да су ти производи у Европи и скупљи.
Како је објаснио, сви потрошачи биће сигурни у рецептуру и квалитет производње јер је производња под контролом Акредитационог тела Србије преко лабораторије „Југоинспекта“.
Директор Регионалне агенција за економски развој Шумадије и Поморавља Ненад Поповић каже да ознака географског порекла треба да представља озбиљан искорак у смислу позиционирања шумадијске ракије на националном, регионалном и глобалном тржишту.
„Да би до тога и дошло, неопходна нам је озбиљна подршка коју може да пружи само држава у смислу одговарајућих фондова који би помогли наше произвођаче који већ производе у регистрованим дестилеријама, као и оне који размишљају о томе“, рекао је Поповић.
Он је додао да је озбиљно ограничење за тржишни пласман што се само 25 одсто ракије произведе у регистрованим дестилеријама.
Начелница Шумадијског округа Биљана Илић Стошић приликом промоције овог сертификата рекла је да је сигурна да се најбоље на свету шљивовица производи у Шумадији.
„Лично мислим да је то најупечатљивији производ са подручја Шумадије, и сада ће се оградити на суровом тржишту од масе серијски производа сличне врсте – направићемо бренд“, рекла је она, и додала да ће на тај начин „Шумадијска шљивовица“ добити посебну вредност.
Произвођачи ракије очекују да ће добијање ознаке географског порекла помоћи и развоју туризма а посетиоци ће бити сигурни у „Шумадијску шљивовицу“.
Како се ова ракија прави од шљива само из Шумадије, рачунају да ће успешна сертификација омогућити и даљи развој воћарства као и да ће допринети повећању засада аутохтоне сорте „црвена ранка“.
ТопПрес/ Извор: Танјуг