Завршни испити за основце, мала матура, почеће сутра и трајаће до среде у школама у Србији.
Сутра је тест из српског, односно матерњег језика, у уторак из математике, а у среду комбиновани тест (хемија, физика, историја, географија, биологија).
Сва три дана тестови ће бити полагани од 9 до 11 часова.
На основу успеха из шестог, седмог и осмог разреда ђаци могу да „зараде“ максимум 60 бодова, а мала матура положена без грешке доноси преосталих 40 поена.
Весна Недељковић из Министарства просвете каже да ће завршни испити за основце бити тест и за школе и за ђаке, а да они нису препрека, већ потврда знања које су ђаци стекли.
Говорећи за РТС, Недељковић каже да тестови имају три функције – доказ да је ђак завршио школу, проверу саме школе и наставника и најважнију, селекциону, на основу које ће ђаци стећи усов да се упишу у изабрану средњу школу.
Наводи да ће ђаке дочекати разредне старешине који ће их увести у просторију за полагање, проверити да ли имају ђачке књижице и потребан прибор, а након тога њих ће напустити просторију и њих ће заменити дежурни наставници.
„Битно да ујутру стигну сви на време, да просторије за полагање буду проветрене, да деца добију воду, да их дочекају разредне старешине и провере да ли сва деца имају ђачке књижице, потребан прибор. Затим старешине напуштају просторије и долазе дежурни наставници који су деци непознати“, објашњава Недељковићева.
Додаје да дежурним наставницима није дозвољено да помажу деци у решавању тестова.
„Дежурни наставници треба да обилазе децу током решавања тестова а не да седе. Пажња треба да им буде усмерена на свако дете. Никако није дозвољено да одрасли помажу деци тиме што ће им рећи одговор“, објашњава Недељковићева.
Осмацима саветује да пажљиво читају питања јер, како каже, деца најчешће дају погрешне одговоре јер са недовољно пажње читају постављена питања.
Истиче да одговори морају бити написани хемијском јер се обичном оловком неће признати.
Напомиње да је завршни испити за основце тест и за ђаке, али и за саме школе.
„Ми научимо доста о самој школи али и о томе колико предметни наставник има јасан критеријум. Дешава се да вуковци или деца која имају петицу из српског језика постигну изненађујуће мали број бодова. То је недопустиво. Тај тест би морао да прати успех у школи. Ту се виде уступања од критеријума, ту се види колико је школа радила на припреми са децом, види се критеријум бодовања, не само једног већ сва три предмета, односно општег успеха. И уколико су велика одступања то би требало да буде показатељ школи да нешто није у реду. Тамо где се поклапају резултати то значи да школа има изражен критеријум, ради према стандардима, да децу добро припрема за тестове“, навела је Недељковићева.
ТопПрес/ Извор: Танјуг