foto-tanjugfoto-tanjug

Технички  преглед за нова возила у Француској се врши тек после четврте године старости, као, уосталом, и у многим другим европским земљама, где је понекад овај рок скраћен на три године, јер се сматра да не треба доводити у сумњу исправност нових кола. После тога, технички преглед се, у Француској, врши на сваке две године, што је, такође, чест случај у ЕУ, мада има и оних земаља које касније, неретко после шесте године старости, мада и раније, налажу годишњу контролу. У Летонији и на Малти, на пример, технички преглед се врши сваке године, од тренутка куповине аутомобила. Треба, ипак, имати у виду да су, на пример, у Француској возила у просеку стара девет година. Иначе, обавеза техничког прегледа возила у овој земљи је уведена тек 1992. До тада су то у обавези били да ураде само они који су продавали своје аутомобиле.

У ЕУ не постоји усаглашеност око периодичности техничког прегледа, али ће од 20. маја ове године, на основу нове европске регулативе, прегледи постати ригорознији.

Занимљива је и дебата која се ових дана води у Француској, о скупштинском предлогу да се уведе обавезан лекарски преглед за возаче старије од 70 година. Противници овакве мере истичу да би она била неправедна и усмерена против једног дела становништва, наводећи да су старији возачи опрезнији, да у просеку изазивају много мање удеса од млађих, и, такође, ређе губе животе за воланом.

У Француској, иначе, за полагање возачког испита, као ни за продужење, за Б катетегорију није потребан лекарски преглед.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, Г.Чворовић