Велика обнова железнице: У Србији се реконструише око 300 километара пруга

Велика обнова железнице: У Србији се реконструише око 300 километара пруга

Инфраструктура железнице Србије саопштила је данас да је 2022. годину започела радовима на реконструкцији и модернизацији око 300 километара пруга.Како се наводи у саопштењу, у завршној фази је изградња пруге за велике брзине Београд – Нови Сад (75 км), недавно су почели и радови на изградњи деонице од Новог Сада до Суботице (108 км), а приводе се крају и радови на деоници међународног железничког Коридора 10 између Јајинаца и Мале Крсне (68,8 км).

Поред тога, како се наводи, у септембру прошле године почели су радови на прузи Ниш – Брестовац (22,8 км) као делу међународног железничког Коридора 10 између Ниша и Прешева, а у октобру и на изградњи пруга од великог међународног значаја Суботица – Хоргош (26,6 км).

Када се на то додају и регионалне пруге укупне дужине око 150 километара, чија је реконструкција завршена у 2021. годину, то значи да се у години за нама радило укупно на око 450 километара пруга у Србији.

Реч је о регионалним пругама Ниш – Зајечар (108 км), Кумане – Банатско Милошево (28,5 км) и Нови Сад – Богојево (9,5 км станичних колосека).

Сви радови на изградњи пруге за велике брзине до 200 километара на сат између Београда и Новог Сада у завршној су фази.У току су статички тестови на геометрији колосека и контактној мрежи, као и статичка тестирања сигнално-сигурносних и телекомуникационих система.

Након тога, специјализована компанија ДБСТ, обавиће током јануара и фебруара динамичко тестирање пруге за велике брзине, на деоници Београд Центар – Стара Пазова.

То значи да ће комерцијална експлоатација брзе пруге од Београда до Новог Сада бити технички омогућена у марту 2022. године, односно нешто дуже од четири и по године од како је почетком радова на тунелу „Чортановци“ почела изградња пруге за велике брзине.

У оквиру деонице брзе пруге до 200 км/сат Нови Сад – Суботица – Келебија у току је изградња новог подвожњака у Кисачкој улици у Новом Саду, као и реконструкција железничке станице Нови Сад, а завршетак та два пројекта усклађен је са завршетком изградње брзе пруге Београд – Нови Сад.

Планирани завршетак радова на деоници Нови Сад – Келебија је новембар 2024. године.

Радови на модернизацији пруге Јајинци – Мала Крсна, на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију у завршној су фази.

У оквиру изградње пруге Суботица – Хоргош, у претходна три месеца изграђено је 3,6 км доњег строја пруге од Хоргоша према Бачким Виноградима, а у току су припремне активности за полагање 4,5 км горњег строја од Суботице у правцу Хоргоша.

Иако је рок за завршетак радова новембар 2022. године, извођачи најављују изградњу ове пруге пре уговореног рока.

Нова пруга биће електрифицирана и оспособљена за брзине до 120 км/сат.

Пруга Ниш – Брестовац биће завршена до јуна 2023. године, укључујући и изградњу осам нових армирано-бетонских мостова, на месту постојећих који ће бити уклоњени.

Најдужи од осам нових мостова биће мост преко Јужне Мораве код Малошишта, чија ће дужина бити 180 метара.

Реконструисана пруга Ниш – Брестовац биће оспособљена за брзине до 120 км/сат.

Поред свега тога, завршен је тендер и у току је разматрање понуда за изградњу тунела Сталаћ – Ðунис, на брзој прузи Београд – Ниш, док тендерска процедура за модернизацију пруге Ниш – Димитровград и даље траје, па се наредне године очекује почетак радова на тим пројектима.

Укупно је у протеклих седам година завршена реконструкција 227 километара магистралних и 529 километара регионалних пруга, односно укупно око 750 километара пруга у Србији.

Поред тога, у току је припрема документације за модернизацију и реконструкцију још око 720 километара магистралних пруга у Србији, што треба да се реализује у наредних неколико година.

Реч је о пругама Сићево – Димитровград, са обилазницом око Ниша, Сталаћ – Ðунис, Ваљево – Врбница на барској прузи, обилазница Бели Поток – Винча – Панчево, Ресник – Велика Плана – Ниш – Прешево – државна граница са Северном Македонијом, Стара Пазова – Шид.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

KOMENTARI