Реконструисана пруга: До Крагујевца возом три сата и 21 минут, аутобусом сат и 45 минута

Реконструисана пруга: До Крагујевца возом три сата и 21 минут, аутобусом сат и 45 минута

Коме се исплати да од Крагујевца до Београда возом путује три сата 21 минут, кад се аутобусом стиже за сат и 45 минута? „Железнице Србије“ су објавиле информацију да је после пет месеци радова завршена реконструкција пруге Крагујевац–Лапово, као и да ће се од првог октобра, када ће нова линија почети да ради, возови кретати брзином од 100 километара на сат.

Обнова пруге је почела у априлу, а у модернизацију ове деонице дугачке 28 километара, којом су се возови до сада кретали просечном брзином од свега 20 километара на сат, уложено је 11 милиона евра. Могло би се рећи да је у питању прави подухват, да нема неповољне околности за путнике који воле овај вид превоза, пише „Политика“. Наиме, према предоченом реду вожње, нови воз из Крагујевца креће у 4.09, у Лапову је у 4.40, у Младеновац пристаје у 6.7 минута, ту се преседа у „БГ воз“, а у станицу Београд центар се стиже у 7.30 минута. Испада да путовање железницом од Крагујевца до Београда траје чак три сата и 21 минут. Истом линијом се од Београда до Крагујевца путује тачно три сата, од 15.56 минута до 18.56. Питање је коме се то исплати, ако путовање аутобусом између ова два града, ауто-путем, траје свега сат и 45 минута.

Из саопштења „Железница Србије“ се, међутим, може видети да је ова нова линија намењена, пре свега, житељима села и варошица који су смештени на потезу од Крагујевца до Београда. Воз ће се само од Крагујевца до Младеновца заустављати на чак осам станица: Јовановац, Бадњевац, Баточина, Лапово, Лапово Варош, Велика Плана, Паланка и Кусадак. И на путу од Младеновца до Београда воз ће се заустављати на свим станицама, мада „Железнице Србије“ не прецизирају који је њихов број.

Према најавама из „Железница Србије“, следеће године ће почети и реконструкција пруге од Крагујевца до Краљева, дугачка 56 километара. Са завршетком тих радова, у Крагујевцу би требало да буде обновљена и железничка станица која данас, махом, служи за транспорт Фијатових возила. Што се путничких возова тиче, са железничке станице у Крагујевцу полазе само шинобуси који до Лапова и Краљева дневно превезу свега стотинак путника, непуна два аутобуса.

„Није као некад, али смо убеђени да ће „Железнице Србије“ и град Крагујевац смоћи снаге да станици у овом граду удахну нови живот, као и да обнове станични објекат из 19. века“, рекао је за „Политику“ шеф крагујевачке станице Ненад Ђорђевић.

Зграда железничке станице у Крагујевцу подигнута је 1886, годину пре но што је пруга ка Лапову пуштена у саобраћај. Средином последње деценије 20. века стари објекат је стављен под заштиту државе као непокретно културно добро, али до данас није потпуно обновљен.

„На састанку са инвеститорима смо предочили став струке да би објекту железничке станице из 19. века требало вратити првобитни изглед, али нас још нико није позвао да то своје мишљење и званично доставимо“, навела је Маријана Бец, архитекта крагујевачког Завода за заштиту споменика културе.

Према сазнањима „Политике“, конкурс за избор најповољнијег понуђача је завршен. То значи и да би радови на обнови станичног објекта ускоро могли да почну, с тим да се, онако како то закон налаже, морају поштовати услови и решења крагујевачких заштитара.

ТопПрес/ Извор: Политика

KOMENTARI