Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Србији недостају професионални возачи: Неће у шофере ни за 700 евра
Вести

Србији недостају професионални возачи: Неће у шофере ни за 700 евра

26

Тражим возача Б категорије (мушко, женско, пензионер), плата је 700 евра. Ово је један од огласа који све чешће красе стубове, бандере и зидове по Београду, али и другим градовима Србије. Послодавци на тај начин покушавају да нађу возача путничког или миниван возила (Б категорије), при чему неки траже и да возач има сопствено возило, али већина не. Распон плате (уз пријаву и плаћене доприносе) креће се од 500 до 700 евра.

“Имао сам два возача у фирми дуги низ година. Пре два месеца је један отишао на обуку за возача трамваја, а други се ухлебио као возач аутобуса. Од тада покушавам да нађем неког возача, али безуспешно”, прича један власник шест малопродајних објеката у Београду.

Очигледно је да је возач у Србији дефицитарно занимање, и то не само онај са дозволом за вожњу камиона и аутобуса.

“Не волим када се лицитира и каже да Србији недостаје 5.000 возача. То је нетачно и потпуно произвољно. Управо сам се вратио из Истанбула, где је био одржан састанак транспортних предузећа Црноморске регије (БСЕЦ-УРТА), којем су присуствовали и представници ЕУ из Брисела”, каже Неђо Мандић, председник Пословног удружења “Међународни транспорт” (ПУМЕД).

Они су, каже Мандић, изнели податак да у свим земљама Европе, па и у Србији, недостаје око 50 одсто од потребног броја возача.

“Недостају све категорије, и ми у овом тренутку не видимо начин да се та ситуација реши. Наши возачи одлазе, а нема довољно нових да попуне број”, објашњава Мандић.Ангажују се и пензионери, који су, тврди Мандић, чак и бољи од нових возача, јер су искуснији, посвећенији послу.

“Најчешћи разлог што наши возачи одлазе је предуго чекање на границама, на царинарницама. У другим земљама тога нема, па возачи пређу много већу километражу и тако више зараде.”

Колике су зараде код нас када су камионџије у питању?

“Плате у међународном транспорту се крећу од 1.000 до 1.500 евра, у зависности од фирме. Негде су плате повећане и мимо економског резона, али то је једини начин да наши чланови задрже возаче.”

Ипак, ни то није довољано, јер наши возачи одлазе прво у околне земље (Словенија је најомиљенија), где раде за много веће плате, али им и ова бивша република СФРЈ служи само као одскочна даска за Аустрију, Немачку…

Повећане плате и у ГСП Београд

И у ГСП Београд, као и у другим аутобуским превозницима, траже возаче.

“Добили смо дозволу од Владе Србије да повећамо број возача. Плате су сада 65.000 динара. Неколико пута сам разговарао са премијерком Аном Брнабић о томе да се из закона који регулише плате у државној управи на неки начин изузму дефицитарна занимања, односно да се омогући да се више плате дефицитарна занимања, међу којима је и посао возача”, рекао је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

ТопПрес/ Извор: Вечерње новости

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup