Условна стрелица није исто што и зелено светло: Сви то наводно знају, а опет праве ове 3 грешке

Условна стрелица није исто што и зелено светло: Сви то наводно знају, а опет праве ове 3 грешке

Многи возачи често заборављају шта значи условна зелена стрелица, што није исто што и зелено светло, па у саобраћају често угрожавају и себе и друге.

Додатни светлосни саобраћајни знак у облику зелене стрелице (условни знак) да подсетимо, означава да возач може возилом да прође светлосни знак само у правцу означеним стрелицом и за време док је упаљено црвено или жуто светло, при чему мора да пропусти сва возила која се крећу по путу на који улази као и да пропусти пешаке који прелазе преко коловоза.

Возачи који ова правила не поштују, не раде то из незнања, углавном је то последица немара. С обзиром на то, у најновијој ревији САТ плус представљене најчешће грешке.

ГРЕШКА 1: Пролазак кроз угашено условно зелено

– То што условно светло постоји, не значи да је оно увек укључено када се упали црвено светло. Семафори се подешавају на различите начине, па условно може да се укључује касније него црвено, као и да се укључи пре него што се упали „главно“ црвено светло.

– Има, међутим, возача који када виде да постоји додатна лампа, сматрају да се она пали чим се укључи црвено светло, и пролазе кроз семафор не сачекавши да засија зелена стрелица.

Савет: Зато пре него што прођете на условно зелено, проверите да ли је стрелица укључена.

Казна: Пролазак на условно које није укључено је пролазак на црвено и тако се и кажњава – 15.00 до 30.000 динара, 6 казнених поена, најмање 3 месеца забране управљања ( и још 2 месеца више ако је у возилу било дете млађе од 12 година).

ГРЕШКА 2. Занемаривање пешака

– Укључена зелена стрелица значи да можете да прођете само ако не угрожавате пролаз учесницима у саобраћају којима сија зелено светло. Возачи некада забораве да то не значи само да сачекају да прошу аутомобили из других праваца, већ да морају да пропусте и пешаке који имају зелено светло.

Савет: Пре него што прођете на условно зелено, пропустите не само возила којима је зелено, него и пешаке.

Казна: За пролазак на условно без поштовања предности других учесника прописана је казна – 15.000 до 30.000 динара, 6 казнених поена, најмање 3 месеца забране управљања ( и још 2 месеца ако је у возилу било дете млађе од 12 година).

ГРЕШКА 3: Залетање на жуто

– Типична, а веома опасна грешка, дешава се када возач наилази на семафор на којем се пали жуто светло. Видевши да постоји лампа за условно зелено, он рачуна да ће се она упалити чим се упали црвено, па не успорава. Међутим, условно не мора да се упали истовремено са црвеним, и возач долази у ситуацију да наилази на „чисто“ црвено светло а није смањио брзину и не може на време да се заустави. Још је горе ако је превидео пешаке, јер ће се њима упалити зелено светло, рачунаће да се аутомобили заустављају и кренуће на коловоз, тачно пред аутомобил који јури и не може да се заустави на време.

Савет: Када прилазите на жуто, припремите се за заустављање, као да нема условног, и тек ако се оно упали и пролаз је слободан, наставите кретање.

Казна: Ово је пролазак на црвено, а ако притом изазовете и судар, казна се додатно увећава и износи – 30.000 до 60.000 динара или затвор до 60 дана, 9 казнених поена, најмање 5 месеци забране управљања.

ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс/ САТ Плус

KOMENTARI