Национални кол-центар, при Републичком фонду за здравствено осигурање (РФЗО), требало би да проради за неколико недеља, а грађани ће моћи у директном разговору са оператерима да добију све неопходне информације о прегледима, операцијама, пишу данашње „Новости“.
Грађани ће моћи да добију информације у вези са лечењем деце и одраслих у иностранству, затим који су по реду на листи чекања за операције и прегледе који се заказују, која су њихова права из здравственог осигурања, наводи се у тексту.
Број кол-центра 0700/333443 биће јединствен за целу Србију и представљаће ширење директне комуникације са осигураницима који, како показује пракса, не знају довољно, шта у облати здравствене заштите, рачунајући прегледе, дијагностику и терапију, могу да добију о трошку осигурања.
То је највидљивије у случајевима када се путем јавних апела, донација и СМС порука скупља новац за лечење деце у иностранству, која би тамо, мада не сва, могла да буду упућена и о трошку РФЗО, или Буџетског фонда, који је основала Влада Србије.
О трошку РФЗО у иностранство на лечење прошле године упућено је 614 деце, а у првих шест месеци ове године – 231.
Од оснивања Буџетског фонда, у новембру 2014. године, закључно са 30. јуном ове, из средстава РФЗО и самог Буџетског фонда, на лечење у иностранство држава је упутила 1.975 деце и за то је платила око 23 милиона евра.
Из буџета Републике Србије, само у првој половини ове године издвојено је више од три милиона евра за лечење деце и одраслих у иностранству и 17 милиона евра за лечење ретких болести.
РФЗО је у понедељак отворио инфо-линију, која је заправо увод у настајање кол-центра.
ТопПрес/ Извор: Танјуг