До краја 2022. године највећи број државних услуга за грађане и привреду биће доступан електронским путем, истиче НАЛЕД.
Влада Србије усвојила је на јучерашњој седници Програм развоја електронске управе за период 2020-2022. којим је предвиђено да у наредне две и по године највећи број услуга јавне управе буде доступан грађанима и привреди путем интернета или мобилног телефона.
Очекује се успостављање нових 300 услуга еУправе или мУправе, које ће редовно користити најмање милион и по грађана и привредника, чиме ће се избећи одласци на шалтере и подношење папирне документације, указује се у саопштењу НАЛЕД-а.
Програм развоја електронске управе, према НАЛЕД-у, има четири циља, а за грађане је најзначајнији трећи који дефинише унапређење Портала еУправе, значајно повећање броја електронских услуга и нови приступ дигитализацији процедура са фокусом на животне догађаје.
У случају пресељења, плаћања пореза, регистрације аутомобила или других сличних животних активности, грађани ће моћи одмах електронски да обаве све поступке које су са тим догађајем повезане, уместо да их решавају један по један, додаје се у саопштењу.
Све услуге, како се наводи, биће доступне и путем мобилног телефона, а грађани и привреда ће имати могућност да прате у којој фази решавања је њихов захтев и на крају да оцене квалитет услуге.
Основа развоја еУправе биће и дигитална инфраструктура – завршетак Државног дата центра у Крагујевцу, повезивање локалних самоуправа на јединствену информациону-комуникациону мрежу еУправе и успостављање еПисарнице и еАрхиве, како би се у потпуности дигитализовао рад јавне управе, то јест како би се омогућили пријем, израда и чување електронских докумената.
Од стратешког значаја је, подвлачи НАЛЕД, и завршетак Централног регистра становништва и израда Метарегистра, јачање информационе безбедности и обука службеника за рад у дигиталном окружењу.
ТопПрес/ Извор: Танјуг