Око 2,42 милиона претплатника фиксне телефоније у Србији разговарало је у последњем кварталу прошле године око 900 милиона минута, што значи да је претплатник у просеку разговарао 4,1 минут дневно, показали су подаци РАТЕЛ-а који обухватају операторе који чине више од 99 тржишта.
Број претплатника у фиксној телефонији и у четвртом кварталу 2018. године наставља благо да опада, док је остварени саобраћај у благом порасту у односу на претходни квартал.
Претплатници се чешће одлучују за фиксну телефонију у оквиру пакета (61 одсто), него за куповину самосталне услуге фиксне телефоније (39 одсто).
У РАТЕЛ-у за Танјуг кажу да 88 одсто претплатника фиксне телефоније чине физичка лица, односно приватни корисници.
Од укупног броја претплатника фиксне телефоније, код Телекома је 81,8 одсто њих, 16,3 одсто је код СББ-а, док је удео осталих оператора минималан.
У међународном саобраћају преовлађују долазни позиви.
Број претплатника пакета услуга у четвртом кварталу 2018. године је у благом порасту у односу на претходни квартал и износи око 1,27 милиона, па су тако најзаступљенији пакети са две услуге, док су најмање заступљени пакети са четири услуге.
Највећи број претплатника пакета са две услуге користио је пакет који садржи широкопојасни приступ интернету и дистрибуцију медијских садржаја (око 54 одсто), док је најпродаванији пакет са три услуге који садржи широкопојасни приступ интернету, фиксну телефонију и дистрибуцију медијских садржаја (око 92 одсто).
Пакети са четири услуге, који садрже широкопојасни приступ интернету, фиксну телефонију, дистрибуцију медијских садржаја и услугу мобилне телефоније, у последњем су кварталу 2018. године поново постали доступни за нове претплатнике, па је број претплатника ових пакета у порасту.
Највећи апсолутни раст претплатника бележе управо пакети са четири услуге, мада је њихово учешће у укупном броју претплатника свих пакета још увек на релативно ниском нивоу, наводе у РАТЕЛ-у.
ТопПрес/ Извор: Политика