Немачки аутомобилски гигант „Фолксваген“ одлучио је да нову фабрику гради у Србији, пишу данашње „Вечерње новости“, истичући да се највећи произвођач возила на свету за Србију одлучио у конкуренцији Румуније, Турске, Северне Македоније и Бугарске, која је дуго била фаворит за добијање те инвестиције.

Како лист сазнаје, први четвороточкаши из српског „Фолксвагена“ требало би да изађу 2023. године.

Како се наводи, очекивало се да ће Румунија и Бугарска, које су чланице Европске уније, најпре докопати нове инвестиције, а према шансама, иза њих је била Турска која је са 80 милиона становника велико тржиште.

„Ипак, перформансе српске економије, долазак готово свих најважнијих произвођача аутомобилских компонената, али и пријатељски односи нашег државног руководства с колегама из Немачке, претегнули су језичак на ваги у нашу корист“, пишу „Новости“.

Наводећи да његов извор није желео да прецизира локацију будуће фабрике, лист подсећа да је председник Србије Александар Вучић у неколико наврата поменуо Шумадију као адресу инвестиције која би у потпуности „променила крвну слику наше економије“.

„Новости“ прецизирају да би нова „Фолксвагенова“ фабрика требало да има капацитет од 300.000 аутомобила годишње и да би нашем извозу доприносила са 4,5 милијарди евра.

У Србији би требало да се производи пет модела из „Фолксвагенове“, „Шкодине“ и „Сеатове“ гаме, односно марки возила које су саставни део немачке фирме.

Према неким ранијиом најавама из „Фолксвагена“, али и из Бугарске која се надала овом послу, инвестиција је вредна око 1,4 милијарде евра, а планирано је да фабрика има 5.000 запослених, од чега чак 650 инжењера.

За изградњу фабрике битан фактор је и то што Србија располаже са 10 одсто светских залиха литијума, од којих се праве батерије за електроаутомобиле, пишу „Новости“ и додају да, иако ће нова фабрика производити класичне аутомобиле, „сигурно је да ће бити организована продукција електровозила“.

Док се чека да руководство „Фолксвагена“ званично потврди долазак у Србију, постоји велико интересовање и инвеститора из Кине и других земаља Азије да отворе производне погоне ауто-индустрије у Србији, поготово оне везане за електроаутомобиле.

„Уколико се остваре ови амбициозни планови немачких инвеститора и српских власти, наш извоз би могао да порасте за петину. Паралелно са изградњом фабрике, додатно би се охрабриле светске фабрике које производе ауто делове да више улажу и буду надомак нове ‘Фолксвагенове’ фабрике“, закључују „Новости“.

ТопПрес/ Извор: Танјуг, Новости