Увођење обавезног средњег образовања је један од кључних приоритета Предлога стратегије развоја образовања до 2030. године.
Министар просвете Бранко Ружић каже да су важни циљеви стратегије већи обухват деце у школама, боља постигнућа ученика, квалитетни програми, боља подршка наставницима.
Он је, на онлајн јавној расправи о предлогу стратегије, рекао да брз напредак технологије, који се огледа у свим аспектима живота, намеће брзе промене у образовању, те да је важно да наставници имају континуирану подршку.
Министар је навео да је предлогом стратегије предвиђено увођење годишњих иницијалних тестова које ће да припрема Завод за вредновање образовања и васпитања.
Важно је, напомиње, обезбеђивање континуитета у међународним испитивањима, као што је ПИСА тестирање, а радиће се и на унапређење услова за целоживотно учење.
„Увођење државне матуре треба да обезбеди већу једнакост свих ученика који заврше средњу школу. Постојећа неуједначеност матурских испита, који се разликује од школе до школе, по садржају, процедурама, критеријумама биће превазиђени стандардизованим тестовима за целу генерацију“, рекао је Ружић.
Истиче да ће се увођењем државне матуре смањити трошкови ученика и њихових породица, а повећати шансе за наставак школовања.
Током јавне расправе било је питања да ли грађанско васпитање може да се уведе као обавезан предмет, на шта је државни секретар Министарства просвете Анамарија Вичек рекла да се не иде у правцу повећања броја предмета које ученици слушају.
Оливеру Дурбаба из Друштва за стране језике питала је због чега се предлози тог друштва нису нашли у документу. Она је указала на значај вишејезничких компетенција ученика.
„Познавање страних језика је веома важно“, рекла је она и додала да би други страни језик требало да се уведе у основне школе од четвртог разреда, као и да ученици у средњим школама обавезно уче два страна језика.
Још једна онлајн сесија јавне расправе о предлогу стратегије заказана је за 2. март, док ће 8. марта бити одржана у Клубу посланика у Београду.
ТопПрес/ Извор: Танјуг