Од данас је на снази општа уредба Европске уније о заштити података који је Европски парламент усвојио 14. јуна 2016. године. Позната по енглеској скраћеници ГДПР (Генерал Дата Протецтион Регулатион), ово је амбициозна, свеобухватна и прилично компликована уредба за заштиту приватности података корисника, пише Индеx.хр.
Повереник Родољуб Шабић каже да ће се нова уредба ЕУ о заштити личних података примењивати на сваког ко делује на простору Уније, па и на наше фирме које послују на том тржишту.
Зато оне посебно треба да воде рачуна о консеквенцама, јер би казне могле да их одведу у нокаут, рекао је он за Н1.
Уредба је била у припреми пуне четири године, а након што је усвојена 2016., ЕУ је компанијама, организацијама и државама чланицама дала рок од две године да се припреме.
Па ипак, по свему судећи, у ступањем ГДПР на снагу очекује се поприличан каос.
Како пише портал Верге, нико није спреман за ГДПР, чак ни сами регулатори.
Шеф Фејсбука Марк Закерберг тврди да ће његова компанија, која је озбиљно уздрмана скандалом око крађе података њених корисника од стране „Кембриџ Аналитике“, бити спремна за ГДПР.
С друге стране, многе компаније муку муче с прилагођавањем ГДПР у задњи трен, било да нису почеле процес на време или им је једноставно превелики изазов, наводи хрватски портал.
У прошломесечној анкети Понемон Института, у којој је учествовало више од 1.000 компнаија, више од половине и више од 60 техничких компанија је одговорило је да неће бити спремно за ГДПР до рока.
Што се компанија које послују на интернету тиче, док једни масовно шаљу маилове корисницима и „жицају“ их за одобрење за коришћење података, други су почели да блокирају приступ европским корисницима како се уопште не би морали замарати ГДПР-ом.
Наиме, ГДПР важи за све компаније које имају кориснике на подручју ЕУ. С обзиром да су у случају непоштовања уредбе предвиђене драконске казне, чак до 20 милиона евра, неке америчке интернет компаније већ су почеле да блокирају своје странице за подручје ЕУ.
То је међу првима учинио Унролл.ме, веб сервис који нуди корисницима блокирање претераних мејлова с мејлинг – што је управо оно што се ових дана догађа због ГДПР-а.
КУнролл.ме, који је користио приступ маиловима корисника и користио га за истраживање тржишта, обавестио је кориснике да више неће бити оперативан у Европи јер не може да се придржава правила из ове уредбе.
ТопПрес/ Извор: Танјуг