Путарина и на правцу од Београда до Вршца, преко Панчева. Уколико заживи идеја „Путева Србије“ могла би да почне да се наплаћује и вожња српским магистралама. Додуше, само за „тешкаше“, камионе теже од 12 тона. Овај сценарио наводи се у Дугорочном и средњорочном плану пословне стратегије овог предузећа у наредној деценији, до 2027. године. Увођење путарине и на државним путевима прве Б категорије морало би најпре да одобри надлежно министарство.
У првој фази би се путарина плаћала на најфреквентнијим магистралама. У другој фази, путари би намет обрачунавали и камионима тежим од 3,5 тоне. Идеја наплатног система већ постоји.
– Уколико се таква одлука донесе, наплатни систем се може лако проширити и на наплату путарине на државним путевима првог Б реда, за оне категорије возила за коју одлука буде гласила – стоји у стратегији „Путева Србије“.
– У технолошком смислу, то би било проширење електронске наплате путарине, које би се реализовало истом опремом којом је реализован и ЕНП систем на ауто-путевима, без изградње наплатних станица. Сектор за наплату путарине осмислио је нови систем наплате на државним путевима првог Б реда за возила чија укупна тежина прелази 12 тона, односно 3,5 тона у другој фази, чија је презентација на годишњој конференцији Удружења концесионара ауто-путева Европе 2015. године, потврдила да овај нови концепт за наплату путарине представља функционално, ефикасно и јефтино решење.
Инсталацијом овог система би најпре били обухваћени државни путеви првог Б реда, који имају највећи интензитет саобраћаја, а потом и преостали сукцесивно, у зависности од расположивих финансијских средстава.
Путари од ове мере очекују најпре – повећање прихода. Али верују да би путарина на овим правцима преусмерила саобраћај тешких возила на ауто-путеве и тако повећала безбедност саобраћаја.
Динамика отварања нових наплатних станица зависи од изградње нових путева. Ако је веровати стратегији, током ове године отвориће се 22 нове наплатне станице. И то од Ниша до границе са Македонијом 12, шест од Ниша до бугарске границе и четири на потезу од Обреновца до Пожеге.
ПОРУКА КАО КЕШ
ПЛАН „Путева Србије“ је да у будућности прошире начин наплате путарине и то увођењем могућности плаћања кроз смс сервисе, коришћењем кредитних и дебитних картица великих транспортних оператера или испоручилаца горива. Планирају и коришћење НФЦ технологије – краткодометне технологије бежичне комуникације. То подразумева систем плаћања без додира.
ТопПрес/ Извор: Вечерње новости, С.Булатовић