Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Србији недостаје 6.000 професионалних возача, превозници траже померање старосне границе
Вести

Србији недостаје 6.000 професионалних возача, превозници траже померање старосне границе

23

Удружење послодаваца у друмском саобраћају одлучило је да затражи законске измене како би се померила старосна граница за професионалне возаче, јер Србији тренутно недостаје 6.000 управо таквих професионалних возача.

Осим тога, возачи запослени у друмском саобраћају у просеку имају 55 година, често се ангажују и пензионери, а дешавало се да по уговору о делу буду ангажоване и особе старије од 70 година.

О овоме се, између осталог, разговарало на састанку Пословног удружења друмског саобраћаја “Србијатранспорт” Београд који је у уторак одржан у Ластином Аутоцентру у Београду.

Кључна тема била је управо недостатак професионалних возача и иницијатива за измену Закона о безбедности саобраћаја на путевима, у смислу корекције старосне границе за професионалне возаче.

У Констатовано је и да велики број професионалних возача одлази из Србије, али и да економска одрживост транспортних предузећа саобраћајног система Србије и логистичке саобраћајне подршке друштву у великој мери зависе од професионалних возача аутобуса и теретних возила.

Возачи, како је речено, најчешће одлазе у земље ЕУ, па тако тренутно има 14 агенција које прикупљају документацију возача за рад у иностранству. Оне им организују одлазак и полагање за СПС сертификате у Винковцима, где све то могу да заврше за два дана.

Такође, речено је да од Нове године Немачка планира да отвори границе за возаче са “си-пи-си” (СПС) сертификатом.

Превозници су се сагласили да то може изазвати озбиљну дестабилизацију јавног друмског аутобуског превоза у великим градовима, где би били угрожени градски и приградски превоз.

Грађанско удружење послодаваца друмског саобраћаја је зато одлучило да подржи иницијативу о хитној измени Закона о безбедности саобраћаја на путевима, којом би се померила старосна граница за приступ професији професионалног возача на 18 година за Ц и ЦЕ категорије, односно 20 година за Д и ДЕ категорију возила.

Ово би подразумевало да се уведе Пробна дозвола Ц, ЦЕ, Д и ДЕ, или дозвола за унутрашњи саобраћај Ц,ЦЕ,Д и ДЕ, а која би важила само унутар територије Србије.

Садашња решења у ЗОБС-у су преузета на основу ЕУ директива, али реални проблеми и пракса земаља ЕУ је снизила старосну границу за приступ професији и примењује их на територији својих националних оквира.

Јовица Васиљевић из Секретаријата за јавни превоз Београда је казао да до краја следеће године сви професионални возачи у Србији треба да добију сертификат за управљање моторним возилима у Европи познат као “си-пи-си”. Они ће, додао је, по правилнику који је на усвајању у Министарству саобраћаја, добити лиценцу бесплатно на 5 година без накнадне обуке.

Предложена је и дигитализација сектора друмског транспорта, са ГПС праћењем возила друмског транспорта, као šто се примењује у земљама ЕУ из разлога конкурентности на тржишту и безбедности саобраћаја, као и из разлога елиминисања злоупотреба и незаконитог обављања комерцијалне делатности јавног транспорта путника.

Састанку су присуствовали директори великих превозничких компанија у Србији: СП Ласте, Арриве Литас, Нишš- експреса, ГСП-а Београд, Србоекспорта, Суботицатранса, Граса из Новог Сада, пословног удружења Панонтранспорта, као и представници Градског секретаријата за јавни превоз града Београда и представници Секретаријата за саобраћај свих већих градова у Србији.

Домаћин састанка био је Тони Гајић, генерални директор СП Ласта, а представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, као и Агенције за безбедност саобраћаја, нису се одазвали позиву на овај скуп, саопштено је из СП Ласте.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup