Предузеће Инфраструктура железнице Србије саопштило је да ће у наредне две године демонтирати и уклонити око 435 километара старих пруга, на којима се железнички саобраћај већ деценијама не одвија и које нису планиране за даљу експлоатацију.
Прецизира се да се готово 400 километара тих пруга налази у Војводини, а да на некима од њих возови не саобраћају више од 40 година.
„Реч је о 15 пруга чије функционисање и одржавање ни на који начин није било исплативо, а било какве нове инвестиције и поправке немају ни економско ни саобраћајно оправдање“, наводи се у саопштењу.
Додаје се да је компанија ЗГОП из Новог Сада у поступку јавне продаје откупила око 25.000 тона шина, скретница, скретничких делова и колосечног прибора који ће остати након демонтаже ових пруга као секундарне сировине и да ће од тога Инфраструктура железница Србије зарадити више од 302 милиона динара.
Око 350.000 старих железничких прагова који ће остати након демонтаже пруга, а представљају опасан отпад, преузеће предузеће које на тендеру Министарства за заштиту животне средине добије посао њиховог збрињавања.
„Инфраструктура железница Србије“ процењује да је вредност прагова око 6,8 милиона евра.
Наводи се да ће демонтирањем и уклањањем старих железничких инфраструктурних капацитета бити ослобођено око 590 хектара земљишта у инфраструктурном и пружном појасу, у 26 општина широм Србије, које ће локалне самоуправе моћи да користе за најразличитије намене и у складу са својим потребама.
У саопштењу се напомиње да су многе од локалних самоуправа већ исказале потребу за таквим земљиштем на коме ће моћи да се граде путеви, спортски садржаји, бициклистичке или трим стазе и други објекти.
Прецизира се да ће бити уклоњени пружни правци Бечеј – Сента, Сента – Кањижа, Сечањ – Јаша Томић, Сомбор – Бачки Брег,
Сомбор – Риђица, Владимировци – Ковин, Бечеј – Врбас, Зрењанин фабрика – Вршац, Хоргош – Кањижа, Каравуково – Бач, Петроварадин – Беочин, Жабаљ – Бечеј, Кикинда – Банатско Аранђелово, Сомбор – Апатин фабрика и Сопот Пожаревачки – Костолац.
ТопПрес/ Извор: Танјуг