foto -tanjug-filip-kraincanic_foto -tanjug-filip-kraincanic_

Уредба која ће се примењивати од 5. јула, да аутомобили старији од 15 година морају два пута годишње на технички преглед, изазвала је бурну реакцију власника. Статистика каже да је реч о преко 50 одсто регистрованих возила. Иначе, на тржишту је тражња аутомобила старијих од 15 година већ преполовљена.

До сада најтраженији аутомобили са ценом до 2.000 евра и старији од 15 година на пијаци у Бубањ Потоку изгубили су купце. Они који купују гледају возила млађа од десет година. „Југићи“, „вартбурзи“ и „голфови двојке“, кажу продавци, иду у историју.

Купци траже да аутомобил буде 100 одсто исправан, што млађи и што јефтинији.

Власници аутомобила до 15 година незадовољни су одлуком државе да два пута годишње иду на технички преглед. Они сматрају да су критеријуми много строжи него у Европи.

„У Немачкој се технички преглед ради на две године, а код нас два пута годишње“, истакла је једна власница аутомобила.

Има оних возача који због загађења и безбедности подржавају одлуку.

„Зато што су возила неисправна, зарђала и небезбедна како за саме учеснике, возаче тих старијих аутомобила, тако и за нас“, каже возач који подржава одлуку.

Стручњаци упозоравају да техничка неисправност од само три одсто учествује у узроцима несрећа на нашим путевима. Одобравају технички преглед два пута годишње и ригорозну контролу издувних гасова, али трошак морају поделити власници и држава.

„Ако је функција безбедност саобраћаја, онда то држава треба да субвенционира, то је једна ствар, а још мање могу да разумем да је тај технички преглед скупљи од техничког прегледа који се обавља нормално“, рекао је Милан Вујанић из Комитета за безбедност саобраћаја.

По садашњим прорачунима око 35 одсто возила неће моћи да обнови регистрацију без озбиљиних поправки које често превазилазе њихову вредност, што значи да ће многи остати на паркинзима или завршити у рециклажи.

ТопПрес/ Извор: РТС