Министар унутрашњих послова Небојша Стефановић изјавио је данас да се разматра могућност да се грађанима продужење или издавање саобраћајне, односно возачке дозволе, обезбеди електронским путем и да им се та документа пошаљу на кућу адресу.
Стефановић је рекао да верује да ће то бити могуће од јуна, али с обзиром да се због администрације за сада рок не може прецизирати, навео је да МУП рачуна да ће се то догодити свакако ове године.
Министар је новинарима, представљајући услуге МУП-а преко е-управе, казао да је електронску услугу продужења регистрације возила на годисњем нивоу користило 600.000 грађана, односно од 2013. до 2019. више од 3,5 милиона.
Од 2014. године до почетка ове године заказано је електронски 908.000 термина за личне карте и пасоше.
– Дигитализовали смо све услуге које пружамо возачима. Процес полагања испита у ауто-школама је дигитализован, снима се, нема папира, а резултати се виде одмах по полагању теста. Нема могуцности утицаја на резултате, компјутер насумицно бира сваки тест, све се снима камером. Тиме побљавсамо квалитет кандидата и убрзавамо процесе услуга које МУП пружа – објаснио је Стефановић.
Он је навео да је уведена и електронска пријава боравишта странаца, као и електронско прослеђивање записника о увиђају удружењу осигуравача.
– Данас полиција комплетну документацију прослеђује удружењу осигуравача електронски, а грађанин само треба оде у осигурање – рекао је министар.
Каже да је поносан на пројекат „Бебо, добродошла на свет“ на основу којег родитељи не морају да иду у полицијску станицу да пријаве новорођенче већ се и то ради електронски и за три године пријављено је 126.000 беба из 60 породишта.
Како каже, поносан је што се електронске услуге МУП-а на е-порталу државне управе налазе годинама и заузимају прво, треће, четврто и пето месту по броју корисника.
– Наша услуга продужења регистрације возила на овлашћеним техничким прегледима заузима прво место, а наше услуга заказивања термина за подношење захтева за личну карту и пасош, заузимају 3. 4.и 5. место – рекао је Стефановић.
Стефановић указао да МУП, осим база података које даје грађанима, пружа сервис и другим државним органима, којима уступа податке предвиђене законом.
То омогућава да грађани, примера ради, не морају да прибавите уверење о држављанству, извод из матичне књиге рођених или нека дурга документа која су им потребна, већ их МУП, преко сервиса, пружа другим државним органима који грађанима пружају одређену услугу.
– Велики посао је урађен да људи више не би ишли од шалтера до шалтера, “пешке“, за шта су некада требали дани. Данас је то заиста брже – рекао је Стефановић и додао да нису у потпунпсти задовољни, јер сматра да МУП може још боље.
МУП, каже, жели да буде лидер у тој области, не само у Србији, што, каже, већ јесте, већ и да буде пример за цео регион.
– Хоћемо да постанемо стандард. За то је потребно много улагања у информационе технологије, нове софтвере, али имамо читав сектор који развија и своју аналитику и инфраструктуру, своје стручњаке који су кадри да грађанима пруже најбоље могуће услуге, брзо и ефикасно – рекао је министар.
Подсетио је да се већ спроводи и пројекат „Сигуран град“ и најавио да ће на једној од следећих конференција показати докле се стигло у том пројектау и шта ће све омогућити припадницима полиције – у смислу ношења личних камера, камера у возилима и фиксних камера које ће се налазити у граду, и што ће омогућити да се извршиоци кривичних дела лако лоцирају, као и њихово претходно кретање.
ТопПрес/ Извор: Телеграф.рс/Тањуг