У Србији има више од 60 производа с географским пореклом, а Европска банка за обнову и развој (ЕБРД) најавила је активну подршку у промоцији ариљске малине и облачинске вишње на европском и другим иностраним тржиштима.
ЕБРД и компанија Nectar организовали су данас, у хотелу Хилтон, промоцију та два производа са заштићеним географским пореклом и на скупу је истакнуто да је географско порекло „знак квалитета, традиције, порекла, колективне снаге и поноса“.
У тај пројекат су укључени и ФАО, Удружење ариљске малине и Удружење облачинске вишње, као и Министарство привреде.
Шеф за агробизнис ЕБРД-а за регион Југоисточне Европе Миљан Ждрале оценио је да је то веома интересантан пројекат у циљу промоције два производа који имају регистровано географско порекло.
„Надамо се да ћемо помоћи већој препознатљивости и конкурентности тих производа, желимо да помогнемо малим и средњим произвођачима да боље пласирају производе не само у Србији већ и у иностранству. Покушаћемо да ова два производа буду регистрована као интелектуална својина на нивоу ЕУ, што ће омогућити већу препознатљивост код потрошача на све конкурентнијем тржишту ЕУ“, рекао је Ждрале.
Он је најавио одржавање скупа „Consumer Rules Summit“, највеће регионалне конференције у организацији ЕБРД-а, 30. септембра и 1. октобра, а која ће бити посвећена пољопривреди, роби широке потрошње, малопродаји и дистрибуцији, на којој ће бити компаније из ЕУ и из региона и ЕУ.
„Покушаћемо да разменимо идеје и трендове и планове шта ћемо радити у Србији по питању инвестиција у сектору агробизниса, јер желимо да направимо нови искорак у доба све захтевнијих потрошача“, рекао је Ждрале.
Државни секретар у Министарству пољопривреде Сенад Махмутовић рекао је да у Србији има више од 60 производа са ознаком географског порекла и да ти производи представљају и наш идентитет.
„То су производи који имају одређене карактеристике, имају вишу цену, бољи пласман, на њима је већа зарада и потрошачи са ознаком географског порекла стичу још веће поверење и више се везују за њих“, навео је Махмутовић.
Циљ министарства је да кроз различите обллике помоћи афирмише производе с географским пореклом, додао је Махмутовић.
Директор Нектар групе Михаило Јанковић је рекао да та компанија има поизводе са заштићеним пореклом: ариљска малина и облачинска вишња, и да желе да брендирају и промовишу воће и производе из Србије.
„Да појачамо тако конкурентност спрских производа у извозу. Нектар је највећи прерађивач воћа у југоисточној Европи и комапнија број један по прозиводњи сокова и на то смо поносни. Трудимо се да појачамо извозне потенцијале и капацитете, ово је један од пројеката који треба да допринесе конкурентности спрског воћа и прозвода“, рекао је Јанковић.
Каже да је Нектар учествовао у формирању удружења арилљске малине и облачинске вишње и да је то био прави искорак у циљу брендирања српских производа и хране која је један од највећих извозних потенцијала Србије.
Емауел Хидиер из Организације за пољопривреду и храну УН (ФАО) рекао је да учествују у поменутом пројекту и да су у Србији успели да повежу произвођаче с производима с географским пореклом са великим компанијама и државом.
Рекао је да је важно да се успостави одређена пракса у дужем временском периоду по питању производње, регистрације и сертификације тих производа.
„Потрошачи желе да буду сигурни шта купују и зато је важно да постоји процес сертификације који то гарантује и да тао буде усклађено са ЕУ“, навео је Хидиер.
ТопПрес/ Извор: Танјуг