Агенција за привредне регистре почеће од понедељка, 12. окобра, да води и Регистар здравствених установа у Србији, као електронску централизовану и јавну базу, најавио је данас директор АПР Милан Лучић.
То ће бити 22. регистар који тренутно води АПР.
Поред самог регистра, од понедељка креће са радом и јединствена евиденција субјеката у здравству која обједињује, поред здравствених установа у власништву Републике Србије, и приватну праксу, каже за Танјуг директор АПР Милан Лучић.
Наводи да ће на овај начин, на једном месту бити сва правна лица која пружају здравствене услуге, како у приватном тако и у државном власништву, а њихови подаци биће јавни и транспарентно објављени централизовано на сајту АПР.
„Потребно је да свих 1.400 здравствених установа у наредном периоду поднесу регистрациону пријаву за упис усклађивања код АПР и да доставе одређену документацију коју прописује Закон о здравственој заштити, односно пратећи Правилник који описује сам садржај регистра здравствених установа“, навео је Лучић.
То усклађивање, како каже, у наредна три месеца је потпуно бесплатно, а могуће је и после истека тог рока, односно и после 11. јануара, али ће у том случају морати да се плати накнада од 4.900 динара.
Лучић је рекао да сам Правилник о садржини регистра здравствених установа прописује које податке сваки субјект, у зависности од типа здравствене установе, мора да достави АПР, поред саме регистрационе пријаве за упис ускладивања.
До данас, каже, предузетници у приватној пракси који се баве здравственим услугама у Србији региструју се у АПР, осносно у регистру привредних субјеката.
АПР је, наводи, преузела сву документацију из свих привредних судова где су здравствене установе до данас биле регистроване, тако да се она налази у архиву АПР-а у Раковици.
Прецизирао је да је у архиву документација здравстених установа од пре 20, 30 или 40 година која се односи и на оснивање, а коју ће убудуће моћи да нађу у АПР-у ако им затреба.
„То важи и за заинтересоване грађане који траже те податке на основу Закона о доступности информација од јавног значаја“, рекао је Лучић.
Навео је да је сва та документација скенирана, као и да су скенирани дискови враћени привредним судовима како би имали доказе о томе шта су проследили АПР-у, а да је документација трајно похрањена у АПР-у.
„Оно што је суштина и због чега се све ово ради јесте да ће сам тај процес регистрације убудуће бити транспарентан, и оснивање или нека промена ће бити одмах јавно доступни на нашем сајту“, објаснио је Лучић.
Напоменуо је да се сваки процес регистрације завршава у року од пет радних дана.
„Наш циљ је да у будућем периоду региструјемо сва правна лица која се могу регистровати у Србији“, рекао је Лучић.
Навео је да АПР и данас региструје огромну већину правних лица у Србији, али да ипак постоје одређени правни субјекти који се и даље региструју или код привредних судова или у неком другом органу државне управе.
ТопПрес/ Извор: Танјуг