Фабрика шинских возила „Гоша“ из Смедеревске Паланке у стечају је од 16. маја ове године. До сада нико од бивших радника није успео да наплати своја потраживања на основу стажа и минулог рада. Ипак, део ентузијаста остао је у фабрици и – ради.
Да би сачували своју фабрику од цепања стечајем и да би остала очувана са опремом и људством као правно лице за будућег инвеститора који ће је преузети, 130 радника репарира путничке вагоне за „Железнице Србије“.
„Србија воз“ ће добити од вагона који је био припремљен за рециклажу, за секундарну сировину, добиће један модеран вагон који ће сигурно у наредних 10 година моћи безбедно и без проблема да вози нашим пругама“, објашњава Милан Мирковић, управник путничких вагона у „Гоши“.
„Гоша“ је пре стечаја запошљавала готово 400 радника, који нису успели да штрајком и преговорима са послодавцем и Владом сачувају своју фабрику, а ни радна места. Остало је да им се из стечајне масе надокнади стаж и минули рад.
„Фонд солидарности је прва сигурна степеница где ћемо добити девет заосталих минулих зарада и повезаће се 12 месеци стажа, а преостала 24 месеца и 12 зарада ће се исплатити у првом исплатном реду из стечајне масе“, најављује Мира Ружичић, руководилац правних, персоналних и општих послова у „Гоши“.
Пре самог стечаја, „Гоша“ је договарала посао за инострано тржиште за период од четири године.
„Имамо план да врло брзо, за 10 дана, можда 20, уговоримо производњу постоља и теретних вагона, јер нам 9. и 10. долази делегација из Ирана, биће два дана овде и хоће да договоримо тај посао који се најављивао пре стечаја“, каже директор „Гоше“ Милутин Шћепановић.
Такав обим посла подразумевао би да се поред тренутних 130 радника у фабрици запосли још најмање 80. Што за новог будућег инвеститора „Гоше“ значи да ће постати власник погона на 23.000 квадратних метара са свом опремом и сигурним послом, бар за четири године.
ТопПрес/ Извор: РТС