Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
Вести

Хиљаду наставника без праве дипломе

14

Министарство  просвете припрема конкурс за стипендирање студената друге и треће године физике, математике, информатике, српског, енглеског и немачког језика и књижевности који су заинтересовани да након студија раде у школи. Намера Министарства је да кроз стипендије у износу од око 12.000 динара, које би се исплаћивале сваког месеца у току године, укаже студентима на значај наставничке професије. Ово је једна од мера којом ће ресорно министарство покушати да превазиђе проблем недостатка стручних наставника појединих предмета у школама.

Математику, физику, информатику, немачки и енглески језик у неким школама предавају нестручни наставници, а реч је о просветарима који немају потребно образовање, прописано правилницима Министарства просвете. То, међутим, не значи да они нису способни да, рецимо, ђацима петог разреда, предају математику, али правно и уско стручно гледано, немају формалне компетенције

Према подацима које је прошле године изнело Министарство просвете, а које су доставили директори школа, нестручних наставника у Србији било је око 1.000 и они су учили око 27.000 основаца.

Министарство је на једном скупу о недостатку наставног кадра у школама изнело податке који су показали да има 457 нестручних наставника математике, 239 физике, 109 наставника информатике, 133 наставника немачког језика и 48 нестручних наставника енглеског језика.

Према тим подацима, најлошија је била ситуација у Зрењанину, где је математику предавало 85, а физику 43 нестручна наставника. Најбоља ситуација је у Крагујевцу, где нема мањка потребних кадрова. Тај број се, у међувремену, незнатно мењао, а прецизни подаци колико тачно нестручних наставника учи децу и у којим школама у Србији биће познати када се успостави јединствен информациони систем у просвети.

Будући да су прве анализе показале да постоји недостатак наставника за поједине предмете у неким школама, Министарство је, ради потпунијег сагледавања овог проблема, затражило податке од школа о наставницима који предају те предмете, а који по важећем правилнику немају потребне квалификације – кажу наши саговорници из Министарства. – Иако су то углавном наставници који су ангажовани на одређено време и који су често на замени у основним школама, намера Министарства је да сагледа све аспекте и да почетком наредне године организује прве обуке, то јест кратке циклусе у сарадњи са матичним факултетима и универзитетима и то из области математике и физике за које према првим подацима, постоји највећа потреба.

Како би планирани програми кратких циклуса били припремљени и организовани на прави начин, школе достављају податке и о свим обукама које су наставници прошли.

Менаџери са дневником

Министар просвете Младен Шарчевић рекао је раније да се одомаћило као нормално да математику и физику предају људи који заврше менаџмент.

– Информатика је у успону, па ми ту имамо проблем у најави. Увели смо информатику као обавезан предмет у пети разред основне школе и информатичка одељења у гимназијама. Наше амбиције не прате наставни кадрови – рекао је Шарчевић.

ТопПрес/ Извор: Новости, Љ. Бегенишић

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup