Због последица корона кризе производња у аутоиндустрији Србије пала је за 50 процената, оценио је у изјави Танјугу директор Аутомобилског кластера Србије Иван Вијатов.

„Последице у Србији сличне су као у компанијама које послују у ЕУ јер се престало са производњом аутомобила, то се одразило на ланце снабдевања, јер произвођачи делова немају за кога да производе, што се у великој мери одразило на наше компаније у Србији“, рекао је Вијатов.

Због короне производња аутомобила током првих пет месеци у Европи пала је за 50 посто, а Вијатов каже да је током маја пад био и већи.

Наводи да је у априлу европска производња аутомобила била мања за 70 посто у односу на април 2019. године.

„Очекују се побољшања али се ипак прогнозира да ће пад производње у Европи ове године бити најмање 20 процената“, каже он.

Тренутна очекивања су да би европска ауто индустрија најраније 2022. године могла да досегне ниво производње са почетка 2019. године, а топ ниво из 2017. године, каже Вијатов, биће достигнут тек 2025. или 2026. године

Вијатов сматра да ће аутомобилска индустрија почети да се опоравља када грађани у Србији и широм Европе почну да размишљају поново о куповини аутомобила а до тада аутоиндустрију треба подржати.

„Србија би требало да прати препоруке ЕУ, да преслика у мери у којој је то могуће, оно што они буду радили око помагања својој аутоиндустрији“, каже Вијатов.

Аутокластер Србије део је европске мреже у којој је више од 30 кластера који ће предложити владама својих држава заједничке мере за опоравак.

„Припремамо предлог мера шта би требало урадити са аутомобилском индустријом широм Европе које ћемо заједнички упутити владама наших држава“, каже Вијатов и очекује да то буде учињено почетком јула.

Како се очекује једна од мера биће и предлог да се коригује стопа ПДВ-а за аутомобиле.

Он сматра да ће због последица корона кризе доћи до трансформације ланаца снабдевања у овој глобализованој индустрији.

“ Мислим да постоји шанса за Србију да у релокацији ланаца снабдевања добије неке инвестиције у сектору аутоиндустрије, кризу треба искористити као шансу, добијам неке информације да се неке велике компаније интересују да дођу у Србију и овде почну да производе“, рекао је он.

Аутомобилски кластер Србије има 54 компаније чланице а највећи број њих производи компоненте.

ТопПрес/ Извор: Танјуг