Фото: ТопПрес

Криза се није одразила на пласман органске пољопривреде на домаћем тржишту, док се због рата извозници ослањају на алтернативне путеве, рекла је данас за Танјуг генерални секретар асоцијације „Сербиа органице“ и саветница министра пољопривреде за органску производњу Ивана Симић.

„На пласман органских производа на домаћем тржишту рат се није одразио, чак је продаја неких органских производа и порасла. Један од разлога је што неки органски производи нису имали велики раст цена“, рекла је Симић. Она као пример наводи органске јагоде које су на домаћем тржишту задржале прошлогодишњу цену.

Симић је рекла и да се органски произвођачи нису суочили ни са кризом везаном за снабдевање минералним ђубривима.

Додала је да још нема значајнијих информација како рат и криза у Европи утичу на пласман наших органских производа на та тржишта.

„Међутим, сигурно је да се сви трговци и извозници суочавају са логистичким проблемима. Потражња опет зависи од државе до државе“, каже она.

Истиче да су логистички проблеми у пласману на тржиште Русије превазиђени алтернативним путевима.

„Сви добављачи за тржиште Русије, па и бивших држава СССР-а, имају алтернативне путеве“, кажала је Ивана Симић.
Одговарајући на питање о тренутним приликама на засадима воћа, она је рекла да оне зависе од тога где се производња одвија.

„Зависи, како где. Негде су засади потпуно у реду, негде је било мало више суше, а негде града. Али нема неких нарочито великих одступања у односу на, рецимо, прошлу годину“, рекла је она.

Истакла је и да је све више заинтересованих људи из урбаних средина за органску производњу.

„Селе се у сеоска подручја, па неки започињу бављење органском производњом. Они брзо и лако савладају неопходне вештине и знања. У причу производње улазе као неко ко не зна ништа о пољопривреди и онда им је много лакше да прођу кроз цео систем“, рекла је Симић.

Она је оценила и да је организовање београдског фестивала јагодичастог воћа почетком јула одлична идеја која ће помоћи промоцији те врсте воћа и производа од њега.

„Воће је доминантно у структури органске производње у Србији, а од тога највише је јагодичастог воћа. Али ми таквом производњом још нисмо довољно заузели домаће тржиште“, рекла је она.

Додала је да постоји огроман потенцијал за пласман јагодичастог воћа за домаће тржиште и приметила да су то већ деценијама производи који се највише извозе.

ТопПрес/ Извор: Танјуг