profimedia

Сви грађани и финансијске институције у Србији моћи ће да плаћају рачуне системом „препознавања лица“ (face recognition system), одлучила је у четвртак Народна банка Србије.

Гувернер Централне банке Јоргованка Табаковић каже за Танјуг да Одлука Народне банке, коју је данас усвојио Извршни одбор, ступа на снагу осмог дана од објављивања у Службеном гласнику.

Све банке, али и остале финансијске институције имаће тако могућност да својим клијентима понуде да, путем видео-линка користећи рачунар или мобилни телефон, плаћају рачуне или обављају друге послове.

„Грађани ће сада моћи да успостављају пословни однос са банком, не одлазећи у банку“, истиче гувернер.

Објашњава да ће „пословање од куће“ за грађане и банке имати вишеструку корист, пре свега због уштеде времена коју ова новина уноси у банкарски сектор Србије.

Када је реч о безбедносним мерама, односно да ли су грађани, клијенти финансијских институција заштићени, Табаковић истиче да се примењују сви безбедносни услови, да се се користе исти подаци које грађани и иначе дају банкама, а у складу са Законом о заштити података о личности.

„Водили смо рачуна о заштити података о личности и прописали начина на који се може недвосмислено утврдити идентитет путем видео-везе, и очекујемо да заиста они који то желе, да искористе ову погодност и да уштеде себи време“.

Табаковић указује да банке и друге финансијске институције немају обавезу да ову услугу користе, већ да им је дата могућност, а да је на свакој појединачно да одлучи да ли ће својим клијентима ову услугу и обезбедити.

Плаћање телефоном, таблетом, путем Скајпа не захтева нова техничка решења нити ће банке коштати новца, додаје Табаковић.

Србија је, каже, међу првим земљама у региону које су уредиле овај поступак, а према сазнањима НБС, само су Словенија и Мађарска у окружењу уредиле овај процес између финансијских институција и клијената.

Они који се одлуче да користе систем видео-идентификације, биће у обавези и да дају писану сагласност да се разговор снима.

„Очекујемо да ће МУП пружати обуку запослених у финансијским институцијама, која се односи на препознавања аутентичности личних докумената“, кажу у НБС.

Финансијске институције које намеравају да понуде клијентима ову могућност, мораће да испуне прописане организационе, кадровске и техничке услове, чију испуњеност ће претходно да провери НБС.

На пример, банке ће бити дужне да обезбеде непрекидно аудио-визуелно снимање високог квалитета и повезаност са извором тачног времена, а може користити и софтверска решења која ће помагати запосленом у финансијској институцији при спровођењу поступка (нпр. ради упоређивања слике лица из личног документа са лицем клијента током видео идентификације).

У току поступка, запослени код финансијске институције ће, између осталог, бити дужан да провери лични документ клијента пред камером, да провери да ли фотографија из личне карте одговара особи с којом разговара путем видео везе и да ли подаци из документа одговарају подацима које му та особа саопшти током разговора.

На интернет презентацији Народне банке Србије ће бити доступна листа финансијских институција које испуњавају услове за спровођење овог поступка и које нуде могућност видео-идентификације.

ТопПрес/ Извор: Танјуг