Он је оценио да важећа уредба о цени деривата не може да стабилизује снабдевање, већ само да држи цене неких деривата под контролом.
“Она доприноси смањењу цене горива, а тако се и зове, а за стабилност је битно да се администрирање што пре склони са тржишта, како би оно могло да одреагује на све промене које се дешавају”, поручио је Мићовић.
Високу цену течног нафтног гаса (ТНГ) – која је премашила 100 динара, он објашњава чињеницом да се то гориво производи углавном од природног гаса и да на наше тржиште долази са “врућег терена” Русије, Украјине, Пољске и Киргистана.
Мићовић је оценио да је веома важно што ће нафтовод ЈАНАФ остати отворен за Србију, јер највећи део деривата који се троше у Србији долази из Рафинерије Панчево, која се снабдева сировом нафтом из јадранског нафтовода.
“Негде око 70 одсто дизела и око 85 процената бензина које се потроши на тржишту Србије потиче из прераде нафте у Рафинерији нафте Панчево. Самим тим, сваки поремећај у допремању сирове нафте би био ненадокнадив недостатак, јер немогуће је логистички брзо обезбедити тако велике количине деривата нафте у окружењу”, рекао је Мићовић.
Он се осврнуо на Уредбу о формирању оперативних резерви деривата, за коју је рекао да ће у будућности изазвати повећање цена горива.
“Од 1. јула ће све компаније које су произвођачи и увозници имати обавезу да у сваком тренутку о свом трошку на залихама имају количине на нивоу четири дана своје просечне продаје у последње три године. Тај број дана ће се повећавати из године у годину и доћи ћемо у једном тренутку до 10 дана, што је прилично велика залиха. Ми смо покушали да укажемо да можда није неопходно у тој мери обезбеђивати залихе, зато што ће компаније морати од свог новца да купује и чува те деривате, што подиже трошкове стављања горива на тржиште”, оценио је Мићовић.
Коментари су затворене