Shopping cart

No Widget Added

Please add some widget in Offcanvs Sidebar

TnewsTnews
  • Почетна
  • Вести
  • Од понедељка АПР води и Регистар здравствених установа
Вести

Од понедељка АПР води и Регистар здравствених установа

31

Агенција за привредне регистре почеће од понедељка, 12. окобра, да води и Регистар здравствених установа у Србији, као електронску централизовану и јавну базу, најавио је данас директор АПР Милан Лучић.

То ће бити 22. регистар који тренутно води АПР.

Поред самог регистра, од понедељка креће са радом и јединствена евиденција субјеката у здравству која обједињује, поред здравствених установа у власништву Републике Србије, и приватну праксу, каже за Танјуг директор АПР Милан Лучић.

Наводи да ће на овај начин, на једном месту бити сва правна лица која пружају здравствене услуге, како у приватном тако и у државном власништву, а њихови подаци биће јавни и транспарентно објављени централизовано на сајту АПР.

“Потребно је да свих 1.400 здравствених установа у наредном периоду поднесу регистрациону пријаву за упис усклађивања код АПР и да доставе одређену документацију коју прописује Закон о здравственој заштити, односно пратећи Правилник који описује сам садржај регистра здравствених установа”, навео је Лучић.

То усклађивање, како каже, у наредна три месеца је потпуно бесплатно, а могуће је и после истека тог рока, односно и после 11. јануара, али ће у том случају морати да се плати накнада од 4.900 динара.

Лучић је рекао да сам Правилник о садржини регистра здравствених установа прописује које податке сваки субјект, у зависности од типа здравствене установе, мора да достави АПР, поред саме регистрационе пријаве за упис ускладивања.

До данас, каже, предузетници у приватној пракси који се баве здравственим услугама у Србији региструју се у АПР, осносно у регистру привредних субјеката.

АПР је, наводи, преузела сву документацију из свих привредних судова где су здравствене установе до данас биле регистроване, тако да се она налази у архиву АПР-а у Раковици.

Прецизирао је да је у архиву документација здравстених установа од пре 20, 30 или 40 година која се односи и на оснивање, а коју ће убудуће моћи да нађу у АПР-у ако им затреба.

“То важи и за заинтересоване грађане који траже те податке на основу Закона о доступности информација од јавног значаја”, рекао је Лучић.

Навео је да је сва та документација скенирана, као и да су скенирани дискови враћени привредним судовима како би имали доказе о томе шта су проследили АПР-у, а да је документација трајно похрањена у АПР-у.

“Оно што је суштина и због чега се све ово ради јесте да ће сам тај процес регистрације убудуће бити транспарентан, и оснивање или нека промена ће бити одмах јавно доступни на нашем сајту”, објаснио је Лучић.

Напоменуо је да се сваки процес регистрације завршава у року од пет радних дана.

“Наш циљ је да у будућем периоду региструјемо сва правна лица која се могу регистровати у Србији”, рекао је Лучић.

Навео је да АПР и данас региструје огромну већину правних лица у Србији, али да ипак постоје одређени правни субјекти који се и даље региструју или код привредних судова или у неком другом органу државне управе.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

Повезане ознаке:

Коментари су затворене

Читајте још

We use cookies to give you the best online experience. By agreeing you accept the use of cookies in accordance with our cookie policy.

Close Popup