Фото: илустрација

Секретар Удружења за трговину Привредне коморе Србије (ПКС) Жарко Малиновић рекао је данас да жиг „Чуваркућа“ дугорочни стратешки пројекат који ће помоћи да у свести потрошача буде изграђен осећај да домаћи производи имају квалитет, и да купујући њих они јачају своју економију.

„Са та три динара разлике од куповине домаћих производа се јачају наше сколство, здравство и инфраструктура. Управо у овим кризним временима смо видели колико је важно да будемо ослоњени на себе и да јачамо домаћу економију“, оценио је Малиновић током посете супермаркету из трговинског ланца „Веропулос“.

Истакао је да је до сада 900 производа добило тај жиг и да је за ПКС од суштинског значаја да мали произвођачи са Старе планине, Пештерске висоравни и других периферних крајева Србије имају могућност да понуде своје производе у овако организованом трговинском систему с којим имају дугорочне уговоре.

„Ми видимо према резултатима са полица да сви производи који имају жиг ‘Чуваркућа’ имају раст продаје, што потврђује да српски потрошач жели и препознаје квалитет“, рекао је Малиновић. Позвао бих потрошаче да током празничне куповине буду чуваркуће и да купујући ‘Чуваркуће’ чувају нашу земљу Србију“, поручио је Малиновић.

Државни секретар у Министарству пољопривреде Јелена Благојевић је нагласила да трговински ланац „Суперверо“ дуго година подржава мале произвођаче тако што пласира њихове производе.

„Данас смо се уверили да је све месо пореклом из Србије правилно означено. Идеја је била да подстичемо домаће произвођаче а и да потрошачима дамо увид у квалитет производа које конзумирају и они су врло задовољни, јер сада знају тачно шта користе и који је квалитет тога“, рекла је Благојевићева.

Генерални директор „Веропулоса“ за Србију Марк Ернест Гарофани наводи да је 95 процената од око 3.500 свежих производа и 65 одсто од око 15.000 пакованих у овим супермаркетима роба из Србије.

„Ми смо од ретких ланаца који иду у сусрет произвођачима. ‘Веро’ подржавао жиг ‘Чуваркућа’ и иницирамо његово ширење кроз финасијску помоћ малим произвођачима да добију тај жиг, јер је Србија земља која има изванредан потенцијал производње“, рекао је Гарофани.

Навео је да је то схватио као мисију „Веропулоса“ и да као особа која је дуго радила у иностранстиву зна да је такав приступ капиталан за развој локалне привреде.

„Кроз искуство које имам на српском тржишту знам да је све што далази одавде тако великог квалитета да смо сви у обавези да сачувамо ту производњу“, истакао је Гарофани.

Он је објаснио да се добављачи бирају на терену и тако што их искусни кулинари дегустирају и спремају, пре него што их одаберу за своје купце.

Представник месаре „Рамес“ Иван Франелић истакао је да је сарадња са „Супервером“ одлична прилика да они као мала фирма добију место у витринама једног озбиљно организованаог шитема трговине.

Франелић је додао да његова фирма ради са сточарима из целе Војводине који имају квалитетно месо и континуирану испоруку стоке.

Представник „Житостока“ који се бави производњом живинског меса Жељко Лазић нагласио је да ће се уз помоћ „Веропулоса“ пријавити за добијање жига „Чуваркућа“, јер његова компанија читаву производњу организује у Србији и у кратком року испоручује свеже месо на тржиште.

ТопПрес/ Извор: Танјуг