Потрошачи се највише жале на квалитет обуће, мобилних и беле технике

Потрошачи се највише жале на квалитет обуће, мобилних и беле технике

Ниво заштите потрошача у Србији је близу европских стандарда, а свест грађана Србије о потрошачким правима је много развијенија него пре пет година, изјавила је данас државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Весна Ковач.

Ковач је уочи Светског дана заштите потрошача, 15. марта, навела да број потрошачких приговора константно расте и да је прошле године било скоро 17.000 приговора, што је, каже, за око трећину више него пре пет година.

– Ови подаци указују да су потрошачи данас довољно едуковани и да знају коме да се обрате за помоћ у решавању проблема, а са друге стране, све више се примећује спремност трговца да у што краћем року реше рекламацију потрошача, јер тиме стичу већу лојалност – оцењује Ковач за Тањуг.

Најмање жалби на квалитет одеће

Додаје да се током протекле године највећи проценат жалби односио на обућу, 21 одсто, мобилне телефоне 12 одсто, белу технику, рачунаре и ИТ опрему по шест одсто, док се на намештај жалило пет, а на одећу и телевизоре по четири одсто купаца.

За подршку раду удружењима за заштиту потрошача, ове године је опредељено 20 милиона динара, што је, каже Ковач, за трећину више новца у односу на претходну годину.

– Настојимо да пружимо подршку повећању кадровских, материјалних и техничких капацитета удружења за заштиту потрошача, а потребно је радити на даљем унапређењу сарадње између свих носилаца заштите потрошача – поручила је Ковач.

За седам година 31.104 рекламација

Према подацима НОПС-а, у периоду од 2011. до 2018. године било је 31.104 рекламација потрошача, од чега се трећина односи на гаранцију.

Према аналитици приговора потрошача НОПС-а, која је достављена Тањугу, од укупног броја евидентираних приговора 21,79 посто се односи на неисправан производ и лошу услугу, а 6,44 посто на непоштовање рока за одговоре на рекламацију. Нешто више од 23.000 пријава односи се на робу, а 7.971 на услуге.

Стратегија заштите потрошача „мртво слово на папиру“

Потрошачи се највише жале на квалитет телефона (14,48 одсто), патика (13,21 посто) и лаптопова и таблета (7,03 посто), а, када је реч о услугама, највише је притужби на рачун претплате за мобилну телефонију (13,35 посто) и фиксни интернет (5,85 процената), на пример.

Из НОПС-а оцењују да је петогодишња стратегија за заштиту потрошача, која истиче ове године, остала „већим делом мртво слово на папиру“ у Србији, будући да, како кажу, ни држава, а још мање потрошачке организације, не могу да гарантују да ли је у паковању оно што пише на декларацији.

ТопПрес/ Извор: Танјуг

KOMENTARI