foto tanjug jaroslav papfoto tanjug jaroslav pap

Министар за државну управу и локалну самоуправу Бранко Ружић рекао је да је Закон о инспекцијском надзору омогућио да инспекције више не буду перципиране као репресивне инајавио је да ће од августа примања инспектора бити већа за до 20 одсто.

Бранко Ружић је присуствовао првој седници Радне групе за сарадњу са окрузима и координацију инспекцијског надзора у АП Војводини.

„Изборили смо се да од августа омогућимо корективни коефицијент, који ће у складу са финансијским могућностима повећати примања инспектора до 20 одсто. То је мали искорак, али добар показатељ каква је оријентација Владе Србије и министарства државне управе и локалне самоуправе“, казао је министар.

Ружић је објаснио да је данашњи састанак још један корак у реализацији договора, који је Министарство државне управе и локалне самоуправе имало са покрајинским премијером Игором Мировићем, као и да је договорено да се направи боља коорднација између републике и покрајине на пољу реформе инспекција.

„Договор на нивоу Покрајинске владе је да покрајински секретар Ђоковић буде координатор ове радне групе. Моја интенција је била да сви начелници управних округа са територије АП Војводине буду максимално укључени у овај процес, јер спроводимо својеврсну анализу као координациона комисија за инспекцијски надзор на републичком нивоу, која обједињује четрдесет инспекција“, каже Ружић.

Ружић је додао да стање није на завидном нивоу са аспекта материјалих и људских ресурса, али да је обавеза Министарства да то стање поправи.

„Постоји много боља комуникација између привреде и инспекција. Закон о инспекцијском надзору је омогућио да инспекције више не буду перципиране као репресивне, већ као превентивно-едукативне. Имали смо отворени дијалог и преко 200 компанија је имало прилику да у том дијалогу са инспекцијама установи све оне проблеме и изазове. Оно што закон јасно прописује јесте да постоји 22 права за привреде субјекте, а само девет обавеза“, рекао је министар.

Ружић је најавио увођење платформе „е-инспектор“, која са радом треба да крене следеће године.

„На тој платформи ћемо објединити функционисање свих инспекција, и на тај начин по много транспарентнијем, ефикаснијем и јефтинијем моделу спроводити сам инспекцијски надзор у привредним субјектима. Циљ је да материјалне и људске ресурсе уподобимо са оним што јесте инспекцијски надзор у 21. веку“, објаснио је министар Ружић.

Потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар за привреду и туризам Иван Ђоковић казао је да је настанак Радне групе плод добре сарадње са министарством и Владом Србије.

„Ми смо покушали кроз акте који регулишу надлежност оваквог „ад хок“ органа да омогућимо бољу координацију и комуникацију, која треба да иде у двосмерном правцу. Потребно је успоставити нову вертикалу сарадње између државе, покрајине и локалних самоуправа, што потврђује ова Радна група“, закључио је Ђоковић.

ТопПрес/ Извор: Танјуг