Највише рекламација на обућу, каква су права купаца?

Највише рекламација на обућу, каква су права купаца?

Свака трећа рекламација у куповини односи се на обућу, а купци се највише жале да трговци не прихватају рекламације. Проверавали смо да ли су купци објективни, али и чија је реч последња када се одлучује да ли ће се рекламација уважити.

Да ђон на чизмама отпадне неколико дана после куповине није реткост. Годишње Националној организацији за заштиту потрошача стигне више од 6.000 жалби на квалитет производа и услуга.

На првом месту су рекламације на обућу, на другом информациона и комуникациона опрема, а на трећем месту су жалбе на рад беле технике и великих кућних апарата.

„Оно где је најчешће заблуда потрошача, то је да имају право да робу замене и да врате новац без да се позивају на неки објективан разлог, значи да имају одређени временски период када могу да се предомисле. Једино када поручују робу на даљину, путем интернета, телефоном од регистрованих фирми имају период у року од две недеље када могу да се предомисле“, каже Никица Јовановић из Националне организације за заштиту потрошача.

А заблуда потрошача је и да „Југоинспект“ одлучује да ли ће продавац прихватити или одбити рекламацију.

„Просто нисмо препознати у закону на тај начин. Нас може да ангажује нека од страна у спору да дамо стручно мишљење пошто поседујемо стручне капацитете и опрему која може да врши испитивања на обући. Ми смо инсистирали код законодавца да овакву врсту испитивања уведу као обавезну приликом увоза робе да би се предупредио број рекламација, сигуран сам да би се смањио број, вишеструко смањио број рекламација“, истиче Саша Филиповић из „Југоинспекта“.

Да подсетимо. Законом су права грађана у бројевима следећа:

Две године – имате право на оправку и замену робуе, иако немате гаранцију.

Четрнаест дана – имате право да се предомислите уколико сте наручили робу преко Интернета, ТВ продаје, каталога, на презентацији или од продавца који се појавио на вашим вратима.

Осам дана – рок у коме продавац мора да одговари на рекламацију.

Петнаест дана – рок за решавање рекламације (изузетак су намештај и техничка роба, када је рок за решавање рекламације 30 дана).

Тридесет дана – рок у коме је продавац дужан да вам испоручи робу, уколико није другачије уговорено.

ТопПрес/ Извор: РТС

KOMENTARI