Нова ЕУ ознака на пнеуматицима биће уведена од маја имаће обухватније информације о карактеристикама гуме. На новој ознаци налазе се редизајнирани подаци о класи отпора котрљања и перформансама кочења на мокром, док је ниво буке означен бројем децибела и словима A, B или C.

Новина је и што корисници могу да приступе додатним информацијама о изабраном пнеуматику у ЕУ бази података скенирањем QR кода на налепници.

Линк са кода води до базе података EPREL (Европски регистар производа за енергетско означавање), која садржи информативни лист о производу.

QR код показује све вредности на ознаци за одређени пнеуматик, као и почетак и крај производње тог модела.

Још једна нова карактеристика, како је наведено у саопштењу компаније Continental, односи се на два пиктограма у дну налепнице, познатим и као тест пахуљице и пнеуматик без клинова, који су потврда да је реч о гуми са бољим приањањем на снегу и леду, у складу са новим ISO стандардом.

Уз стандардну ознаку предвиђена је и могућност постављања симбола који се односе на тешке снежне услове (3PMSF), односно пријањање на залеђеним путевима (само за пнеуматике C1).

Вест је и да ће од маја информације на ЕУ налепницама морати да буду доступне и за пнеуматике за тешка комерцијална возила (класа C1, C2, C3).

На новој налепници класе A-C остају исте. Када је реч о пнеуматицима C1 за аутомобиле и C2 за комби-возила, пнеуматици који су раније били сврстани у класу E због отпора котрљања и пријањања на мокром сада ће бити сврстани у класу D (која је претходно била неупражњена), док ће гуме које су раније биле сврстане у класе F и G бити сада у оквиру класе E. Нова ЕУ ознака на пнеуматицима ће омогућити потрошачима и да изаберу пнеуматике с ефикаснијом потрошњом горива, што може довести до значајних уштеда, а које се огледају у трошковима и емисијама.

ТопПрес/ Извор: Танјуг