Министар грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић рекао је да пројекат „Јадар“ мора да прође још 17 провера пре него што се заврши студија о процени утицаја на животну средину.

„Ово је озбиљно питање за нашу земљу и било би неозбиљно да заузмем било какав став пре него што се заврши студија о процени утицаја на животну средину.

Влада неће урадити ништа без завршетка те студије, а осим тога, још 17 институција треба да се изјасни о том пројекту. И онда ће грађани пред собом имати све релевантне податке. Одлуке нећемо доноси без грајдана, којима ћемо показати све бенефите и ризике“, рекао је Момировић за данашње издање „Вечерњих новости“.

Лежиште Јадар у западној Србији, у близини Лознице, откривено је 2004. године и водећи је гринфилд пројекат који припада сектору Рио Тинто Минерали.

На питање који је тренутно најважнији грађевински пројекат у земљи, Момировић је рекао да их има много.

„Инвестирамо у 10 аутопутева, у више од 1.200 километара брзих саобраћајница. Градимо најбржу пругу у југоисточној Европи, између Београдаа и Новог Сада. Ауто-пут ’’Милош Велики’’ биће најмодернији у овом делу Европе. Ту су и ’’Моравски коридор’’ и ’’Фрушкогорски коридор’’ на којем ћемо пробити тунел Иришки венац, најдужи у Србији. Градимо велики број обилазница, око Чачка, Ужица, ГОрњег Милановца, Пожеге, Свилајнца“, додао је Момировић.

Он је, такође, рекао да то нису само велики саобраћајни пројекти који ће допринети развоју ових градова, него су и велики еколошки пројекти јер, према његовим речима, битно утичу на аерозагађење у овим местима.

„Да не говорим о водној привреди у коју ћемо уложити више од 500 милиона евра, о инвестицијама у аеродроме. Захваљујући концесионару ’’Никола Тесла’’ у Београду, постаће регионални центар југоисточне Европе, реконструисаћемо аеродром и у Нишу, додатно оснажити аеодром ’’Морава’’. Обим инвестиција које је покренуо председник Вучић и које даље спроводимо незабележен је у историји ове земље“, навео је Момировић.

Министар је рекао да је циљ да 80 одсто локалних самоуправа у наредних пет година добије сређену канализациону инфраструктуру и простројења за пречишћавање отпадних вода.

„Уложићемо четири милијарде евра и изградићемо око 6.000 канализационе и колекторске мреже и више стотина постројења за пречишћавање отпадних вода. Да будем искрен и личан, џаба нам ауто-путеви и брзе пруге и све друге инвестиције, ако земљу не оставимо чистом за нашу децу“, додао је Момировић.

ТопПрес/Извор: Танјуг